Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ozorków. Tramwaje 46 znowu pojadą przez most. Dwa tygodnie na naprawę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Ozorków. Tramwaje 46 znowu pojadą przez most. Dwa tygodnie na naprawę
fot. WU
Tramwaj podmiejski w Ozorkowie został podłączony pod kroplówkę. Jeszcze dzisiaj zostanie wznowiony ruch na odcinku na ostatnim odcinku linii podmiejskiej linii 46 do krańca Cegielniana. – Będziemy starali się jeszcze jeździć. Gmina ma dwa tygodnie na naprawy – mówi Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

Dzisiaj rano zostało wstrzymane kursowanie tramwajów linii 46 na końcowym, ok. 1,5-kilometrowym odcinku trasy w Ozorkowie do krańca Cegielniana. Pojazdy zawracały na trójkącie torowym przy Wyszyńskiego. Powodem jest pogarszający się stan mostu tramwajowego nad Bzurą. Zdaniem przewoźnika eksploatacja tego odcinka trasy groziła wykolejeniem tramwajów.

Dzisiaj po południu MPK-Łódź poinformowało, że na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu ruch do pętli Cegielniana zostanie wznowiony. – Aktualnie jadą do Ozorkowa służby Zakładu Torów i Sieci MPK-Łódź i w chwili potwierdzenia przejezdności przez most nad Bzurą kolejne wagony będą kierowane do krańcówki Cegielniana. Ruch zostanie zatem wznowiony jeszcze dziś – informuje Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

To jednak tylko podłączenie ozorkowskiego tramwaju do ozorkowskiego tramwaju do kroplówki w stanie przedzawałowym. – Były prowadzone rozmowy z gminą Ozorków. Ma ona dwa tygodnie na przeprowadzenie remontu – na taki okres zostało zawarte porozumienie – mówi Sebastian Grochala.

Obędzie się, co nie dziwi z uwagi na stan infrastruktury, bez ograniczenia prędkości. – Tam i tak się wolno jeździ. Będziemy się starali jeździć i kontrolować most – dodaje Grochala. Jak dodaje, potrzebny jest większy remont niż doraźne działania – największym problemem jest stan podkładów.

Stan trzech podmiejskich tras tramwajowych stale się pogarsza, co skutkuje ciągłym i istotnym wydłużaniem czasu przejazdu. Gminy, przez które przebiegają torowiska, myślą o kompleksowym remoncie infrastruktury. Problemem jest jednak wysoki szacowany koszt prac, przekraczający możliwości finansowe gmin, nawet przy znacznym dofinansowaniu unijnym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5