MPK Łódź nie zawiesi ruchu na linii z Łodzi do Pabianic. Samorządy z Pabianic i Ksawerowa zlecą bowiem awaryjną naprawę sieci trakcyjnej. Prawdopodobnie prace rozpoczną się na początku czerwca.
Jak poinformował dziś Urząd Miejski w Pabianicach, samorząd wstępnie porozumiał się z Zarządem Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi oraz z MPK Łódź w sprawie dalszego funkcjonowania linii 41. Przewoźnik nie zawiesi ruchu 1 maja, a komunikacja zastępcza zacznie funkcjonowanie – jeśli nie wystąpią dodatkowe zagrożenia – prawdopodobnie dopiero za miesiąc. Wyłączenie ruchu tramwajowego będzie jednak wyłącznie czasowe.
Niemal milion złotych na awaryjną naprawę
UM Pabianice chce bowiem wspólnie z władzami Ksawerowa zlecić awaryjną naprawę sieci trakcyjnej, która jest obecnie w najgorszym stanie technicznym. To właśnie ze względu na zużycie przewodu jezdnego łódzkie MPK planowało wstrzymać ruch, wskazując na możliwość wystąpienia bezpośredniego zagrożenia dla pasażerów i osób postronnych. – Negocjacje ze ZDiT i z MPK sprawie zachowania ruchu trwały aż do wczorajszego wieczora – mówił dziś rano Grzegorz Mackiewicz, prezydent miasta Pabianic.
– Czynimy wszelkie starania, aby jeszcze na dzisiejszej sesji rady miasta przeznaczono 700 tys. zł na awaryjną naprawę – stwierdził prezydent. Samorządy Ksawerowa i Pabianic wydadzą na wymianę przewodu jezdnego łącznie niemal milion złotych. Obecnie trwają ustalenia, czy naprawa będzie mogła zostać zlecona w trybie bezprzetargowym, czy konieczna będzie organizacja przetargu. – Jeśli będzie to niezbędne, nie będziemy zwlekać z jego ogłoszeniem – zadeklarował Grzegorz Mackiewicz.
Za tydzień wniosek o dofinansowanie do RPO
6 maja ma zostać podpisane formalne porozumienie Pabianic, Ksawerowa, ZDiT i MPK. Na jego mocy powołana zostanie komisja z przedstawicielami wszystkich stron, która przygotuje ekspertyzę ustalającą niezbędny zakres naprawy. UM Pabianice zakłada, że roboty pozwolą na utrzymanie ruchu przez kolejne dwa lata. Samorząd liczy, że w dalszym okresie przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja szlaku.
– Wniosek do Regionalnego Programu Operacyjnego w tej sprawie złożymy dokładnie za tydzień – zapowiedział Grzegorz Mackiewicz. – To jest jedna z ostatnich szans na zachowanie tramwaju na kolejne kilkadziesiąt lat – ocenił. – W tym temacie jesteśmy zgodni, że tramwaj to priorytetowa sprawa dla obu naszych samorządów. Będziemy walczyć, aby komunikacja została zachowana – stwierdził natomiast obecny na krótkiej konferencji prasowej w pabianickim magistracie Adam Topolski, wójt gminy Ksawerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.