Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: MPK rozważy wstrzymanie ruchu tramwajów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: MPK rozważy wstrzymanie ruchu tramwajów
Fot. Kasper Fiszer
Dalsza eksploatacja linii pabianickiej grozi katastrofą – twierdzi łódzkie MPK. Przewoźnik zapowiada więc, że w przypadku niepodjęcia działań remontowych będzie musiał wstrzymać ruch tramwajów. Na razie spodziewać się należy wydłużenia czasu przejazdu w związku z obniżeniem prędkości maksymalnych.

Na początku tygodnia informowaliśmy o pogarszającym się stanie technicznym linii tramwajowej łączącej Łódź z Pabianicami przez Ksawerów. Korzystający z niej przewoźnik, czyli łódzkie MPK, wskazuje na cały szereg nieprawidłowości i zapowiada, że niebawem zmniejszy się dopuszczalna prędkość na niektórych odcinkach trasy. Zwolnienie nawet do 10 km/h może jednak nie być zdaniem spółki wystarczającym środkiem ostrożności, rozważanym scenariuszem jest więc także zaprzestanie obsługi podmiejskiej linii.

Realna groźba katastrofy

– Należy wyraźnie zaznaczyć, że stan techniczny torowiska tramwajowego grozi katastrofą w ruchu lądowym – tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź. – O zamknięcie ruchu wnioskować będziemy w przypadku dalszego braku działań ze strony właścicieli infrastruktury tramwajowej – stwierdza. Przypomnijmy, że Urząd Miejski w Pabianicach wstępnie planuje w tym roku wykonanie pewnych robót, ale w zakresie sieci energetycznej, a nie samego torowiska.

Tymczasem większość zastrzeżeń MPK budzi właśnie stan torów. – W ramach okresowej kontroli stwierdzono liczne wybrzuszenia boczne, zapadnięcia, rozszerzenia toru, brak mocowań szyn i ich ponadnormatywne zużycie oraz pęknięcia szyn (55 szt.) wraz z popękanymi, wylatującymi główkami szyn, które wymagają wykonania wstawek, a także ubytki w nawierzchni asfaltowej w torowisku – wylicza przedstawiciel MPK. – Niezbędne jest wykonanie w trybie pilnym generalnego remontu infrastruktury tramwajowej – ocenia i dodaje, że degradacja linii postępuje m.in. na skutek regularnego przejazdu przez torowisko pojazdów drogowych w miejscach do tego niewyznaczonych.

Prace wykonywane bez wiedzy i zgody MPK

– Ponadto w wielu miejscach, bez uzgodnienia i uzyskania pozytywnej opinii naszej spółki jako podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie infrastruktury tramwajowej, wykonywane są prace polegające na wymianie nawierzchni w przejazdach przez torowisko. Skutkiem takich działań jest stosowanie niewłaściwych technologii doprowadzających do powstawania ponadnormatywnych poszerzeń lub zapadnięć toru, co wiąże się z kolei z koniecznością naprawy – mówi Sebastian Grochala.

I tak np. przy ul. Łaskiej 12 nawierzchnię z kostki brukowej wymieniono na tzw. niesort (kruszywo) bez zastosowania odbojnic, przez co przejeżdżające samochody rozszerzyły prześwit toru do 1037 mm (dokonano tam już pilnej naprawy). W Ksawerowie przy ul. Nowej na zużyte, zapadnięte torowisko położono nowy dywanik asfaltowy (problem pozostaje na razie nierozwiązany). – Podobnie szybkiej naprawy o szerszym zakresie wymaga wiele przejazdów zabudowanych głównie kostką brukową bez wcześniejszego wykonania niezbędnych robót torowych – zaznacza przedstawiciel przewoźnika. MPK twierdzi także, że istotnym problemem jest wysypywanie przez firmy zajmujące się utrzymaniem ulic ziemi i odpadów w pas torowiska.

Tramwaje zwolnią z 20 do 10 km/h

– Potrzebne jest również pilne skorygowanie ograniczeń prędkości dla tramwajów, między innymi na odcinku torów od Dużego Skrętu do zwrotnicy zjazdowej z podwójnego na pojedynczy tor na ul. Warszawskiej [w Pabianicach] – ocenia Sebastian Grochala. MPK chce, by tramwaje zwolniły tam do 10 km/h. – Przekazaliśmy informację na ten temat do Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi i wszystko wskazuje na to, że ograniczenie zostanie wkrótce wprowadzone – usłyszeliśmy.

Linia pabianicka nie jest jedyną, co do której MPK rozważa nawet zawieszenie ruchu. Wcześniej przewoźnik podobnie opisywał fragment torów w Zgierzu, z którego korzystają zarówno tramwaje linii zgierskiej, jak i ozorkowskiej. Remontu wymaga także trasa do Lutomierska.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Kasper Fiszer 02 września 2023

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Komunikacja

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Kasper Fiszer 02 września 2023

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Komunikacja

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5