Trwają przygotowania do dużego przetargu na autobusy hybrydowe dla pabianickiego MZK. 18 pojazdów miałoby być dostarczone w latach 2018 – 2019. Na razie miasto rozpoczyna dialog techniczny z producentami.
Podłódzkie Pabianice kontynuują intensywną wymianę taboru autobusowego. Dziś tamtejsze MZK eksploatuje 32 pojazdy zakupione w latach 2006 – 2014. Duże dostawy pozwoliły szybko wycofać z ruchu autobusy wysokopodłogowe i radykalnie podnieść poziom usług, ale część wozów sprowadzona została jako używana. Kolejnym etapem odnowy floty przewoźnika ma być pozyskanie 18 fabrycznie nowych autobusów hybrydowych.
UM zbiera informacje przydatne do złożenia wniosku ZITMiasto ogłosiło przed kilkoma dniami dialog techniczny, który ma poprzedzić ogłoszenie przetargu na dostarczenie pojazdów. – Oczekujemy, że procedura umożliwi pozyskanie informacji o rozwiązaniach najlepszych, najnowocześniejszych oraz najkorzystniejszych technicznie, technologicznie i ekonomicznie. Pomogą one nie tylko w opracowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ale także w przygotowaniu studium wykonalności i wniosku o dofinansowanie zakupu – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Pabianicach.
Znane są już jednak podstawowe wymagania, jakie stawiane będą w ostatecznym zamówieniu. – Autobusy, które chce zamówić miasto, będą standardowej długości (12-metrowe), w całości niskopodłogowe, spełnią najnowszą normę emisji spalin EURO VI, a cała przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana – wylicza przedstawicielka UM Pabianice. – Pojazdy mają być wyposażone m.in. w biletomat i monitoring – dodaje.
Największe zamówienie w historii MZKCzas na zgłoszenia od zainteresowanych firm mija 29 stycznia. Pabianicki magistrat przewiduje, że dialog techniczny potrwa do czerwca. – Przetarg na dostawę pojazdów planowany jest wstępnie na drugą połowę 2017 r., ogłosimy go po podpisaniu umowy o dofinansowanie projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” – zapowiada Aneta Klimek. Miasto liczy na 85-procentowe dofinansowanie unijne w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).
Rozpoczynający się dialog techniczny jest kolejnym etapem przygotowań do największego i najważniejszego zamówienia taborowego Pabianic od momentu wyłączenia MZK ze struktur łódzkiego MPK w 1992 r. Wcześniejszym były testy autobusów hybrydowych MAN, Volvo i Solaris. Przypomnijmy, że rozważano również zakup pojazdów niskoemisyjnych innych technologii – przed dwoma laty MZK testowało także
całkowicie elektryczny autobus Solarisa.