Stan techniczny linii pabianickiej może wymagać podjęcia pewnych prac remontowych jeszcze przed planowanym rozpoczęciem dużej inwestycji obejmującej wszystkie podłódzkie linie podmiejskie. Urząd miasta rozważa zlecenie robót w zakresie sieci energetycznej. Miałyby one zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.
Z niedawnego audytu stanu technicznego linii pabianickiej płyną niepokojące wnioski. Przygotowany przez MPK-Łódź dokument potwierdza pogorszenie się stanu technicznego torowiska. – Przewoźnik nie zaprosił na kontrolę stanu infrastruktury żadnego przedstawiciela UM Pabianice – mówi Aneta Klimek, rzecznik pabianickiego urzędu miasta. Zasadniczo potwierdza jednak podstawowe wnioski spółki.
Pabianice aktywnie wspierają koncepcję ŁTM – Problem postępującej degradacji infrastruktury tramwajowej jest doskonale znany – stwierdza. – Dlatego byliśmy jednym z inicjatorów projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny” przewidującego modernizację [m.in.] linii tramwajowej w Pabianicach – wskazuje. Miasto nadal upatruje szans na zachowanie komunikacji tramwajowej właśnie w koncepcji ŁTM, choć –
jak wielokrotnie opisywaliśmy – jej wcielenie w życie jest cały czas niepewne.
– Przekazaliśmy potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych na opracowanie koreferatu do studium wykonalności projektu – zapewnia Aneta Klimek. Procedura zamawiania uzupełnienia dotychczasowej dokumentacji przedłuża się, więc decyzja o ewentualnej modernizacji wszystkich tras podmiejskich jest coraz bardziej odsunięta w czasie. – Z większymi remontami infrastruktury wstrzymywaliśmy się do rozpoczęcia projektu ŁTM – mówi jednak Aneta Klimek.
Planowane są prace w zakresie infrastruktury energetycznej Nie oznacza to jednak, że w tym roku nie zostaną podjęte doraźne działania mające pozwolić na utrzymanie eksploatacji linii pabianickiej. – Rozważamy możliwość wymiany przewodu jezdnego na odcinku od Zamku do pętli Wiejska. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ponad 700 tys. zł – szacuje rzecznik UM. Trzy lata temu podobne roboty objęły odcinek od pętli Duży Skręt do Zamku, planowany remont pozwoliłby więc na likwidację problemów z siecią energetyczną na całej części trasy leżącej w granicach administracyjnych Pabianic.
– Ponadto rokrocznie przeznaczamy pieniądze na tzw. bieżące utrzymanie sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego. W roku 2017 jest to kwota 120 tys. zł plus 20 tys. zł na remonty bieżące nawierzchni asfaltowej w pasie torowiska tramwajowego. Bieżące utrzymanie jest realizowane na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi przez łódzkie MPK – wylicza Aneta Klimek.
Od kwietnia tramwajów będzie nieco mniejPrzypomnijmy, że planowana reforma układu linii łódzkich tramwajów i autobusów
przewiduje także pewne zmiany dotyczące podmiejskiej linii 41. Choć jej kursy nadal realizowane będą na tej samej trasie Łódź plac Niepodległości – Pabianice Wiejska, ma być ich mniej niż dotychczas. W godzinach szczytu takt 20-minutowy ma zostać zastąpiony 24-minutowym. Korekta wejdzie w życie 2 kwietnia.