Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Stan linii tramwajowej się pogarsza

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Stan linii tramwajowej się pogarsza
fot. Kasper Fiszer.Tramwaj na pabianickiej pętli Wiejska
Stan techniczny linii pabianickiej może wymagać podjęcia pewnych prac remontowych jeszcze przed planowanym rozpoczęciem dużej inwestycji obejmującej wszystkie podłódzkie linie podmiejskie. Urząd miasta rozważa zlecenie robót w zakresie sieci energetycznej. Miałyby one zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.

Z niedawnego audytu stanu technicznego linii pabianickiej płyną niepokojące wnioski. Przygotowany przez MPK-Łódź dokument potwierdza pogorszenie się stanu technicznego torowiska. – Przewoźnik nie zaprosił na kontrolę stanu infrastruktury żadnego przedstawiciela UM Pabianice – mówi Aneta Klimek, rzecznik pabianickiego urzędu miasta. Zasadniczo potwierdza jednak podstawowe wnioski spółki.

Pabianice aktywnie wspierają koncepcję ŁTM

– Problem postępującej degradacji infrastruktury tramwajowej jest doskonale znany – stwierdza. – Dlatego byliśmy jednym z inicjatorów projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny” przewidującego modernizację [m.in.] linii tramwajowej w Pabianicach – wskazuje. Miasto nadal upatruje szans na zachowanie komunikacji tramwajowej właśnie w koncepcji ŁTM, choć – jak wielokrotnie opisywaliśmy – jej wcielenie w życie jest cały czas niepewne.

– Przekazaliśmy potwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych na opracowanie koreferatu do studium wykonalności projektu – zapewnia Aneta Klimek. Procedura zamawiania uzupełnienia dotychczasowej dokumentacji przedłuża się, więc decyzja o ewentualnej modernizacji wszystkich tras podmiejskich jest coraz bardziej odsunięta w czasie. – Z większymi remontami infrastruktury wstrzymywaliśmy się do rozpoczęcia projektu ŁTM – mówi jednak Aneta Klimek.

Planowane są prace w zakresie infrastruktury energetycznej

Nie oznacza to jednak, że w tym roku nie zostaną podjęte doraźne działania mające pozwolić na utrzymanie eksploatacji linii pabianickiej. – Rozważamy możliwość wymiany przewodu jezdnego na odcinku od Zamku do pętli Wiejska. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ponad 700 tys. zł – szacuje rzecznik UM. Trzy lata temu podobne roboty objęły odcinek od pętli Duży Skręt do Zamku, planowany remont pozwoliłby więc na likwidację problemów z siecią energetyczną na całej części trasy leżącej w granicach administracyjnych Pabianic.

– Ponadto rokrocznie przeznaczamy pieniądze na tzw. bieżące utrzymanie sieci trakcyjnej i torowiska tramwajowego. W roku 2017 jest to kwota 120 tys. zł plus 20 tys. zł na remonty bieżące nawierzchni asfaltowej w pasie torowiska tramwajowego. Bieżące utrzymanie jest realizowane na zlecenie Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi przez łódzkie MPK – wylicza Aneta Klimek.

Od kwietnia tramwajów będzie nieco mniej

Przypomnijmy, że planowana reforma układu linii łódzkich tramwajów i autobusów przewiduje także pewne zmiany dotyczące podmiejskiej linii 41. Choć jej kursy nadal realizowane będą na tej samej trasie Łódź plac Niepodległości – Pabianice Wiejska, ma być ich mniej niż dotychczas. W godzinach szczytu takt 20-minutowy ma zostać zastąpiony 24-minutowym. Korekta wejdzie w życie 2 kwietnia.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5