Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice wymienią większość autobusów na hybrydy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice wymienią większość autobusów na hybrydy
fot. Kasper FiszerPabianice
Władze Pabianic zaprezentowały swoje plany wykorzystania środków unijnych w nowej perspektywie budżetowej. Związane z komunikacją miejską projekty, które już znalazły się na podstawowej liście Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, warte są ponad 45 mln zł. Za tę kwotę miasto chce m.in. kupić 18 autobusów hybrydowych i wyremontować zajezdnię.

Pabianicki magistrat chce wykorzystać rozpoczynającą się unijną perspektywę budżetową na znaczne inwestycje w transport miejski. Kilka projektów, o których dofinansowanie starał się urząd miasta, zostało wpisanych na listę podstawową Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. – Wartość realizowanych projektów komunikacyjnych wyniesie aż 45,5 mln zł. Z funduszy unijnych dostaniemy 38 mln 675 tys. zł dofinansowania – cieszy się Joanna Stelmach, rzecznik prasowy pabianickiego urzędu miejskiego.

Koniec autobusów z lat 90-tych

Zgodnie z aktualną polityką dotowania wymiany taboru na niskoemisyjny, najważniejszą i najdroższą inwestycją ma być zakup osiemnastu autobusów z napędem hybrydowym. Oznacza to zastąpienie przeszło połowy dotychczasowego parku taborowego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego, który eksploatuje liniowo 28 pojazdów. – Zakup nowoczesnych autobusów pozwoli wymienić zwłaszcza autobusy marki MAN, które zostały wyprodukowane w latach 1995 – 1996 – ocenia Joanna Stelmach.

MZK Pabianice kupiło używane MAN-y kilka lat temu, by móc wycofać wysłużone jelcze 120M i pochodzące jeszcze z lat 80. ikarusy. Pozwoliło to na podratowanie trudnej wówczas sytuacji taborowej, ale tylko na krótki okres. – Niewątpliwą zaletą hybryd będą znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Pomogą też utrwalić nowoczesny wizerunek naszej komunikacji – mówi rzecznik urzędu. Pozostałą część taboru stanowią cztero- i pięcioletnie solarisy oraz jeden jelcz vero. Po zapowiadanej dostawie wszystkie pojazdy będą więc stosunkowo nowe i spełnią wszystkie współczesne standardy.

Koniec trzydziestoletniej prowizorki

W ramach tego samego zadania Pabianice chcą wyremontować zajezdnię MZK. – To ważne uzupełnienie zakupu. Zniszczony plac manewrowy wymaga wymiany nawierzchni, niezbędna jest budowa nowej stacji paliw oraz kontynuacja remontu hal warsztatowych – powiedziała Joanna Stelmach. Na terenie bazy stanąć ma też nowe centrum zarządzania ruchem połączone z zapleczem socjalnym. Zakończy to trzydziestoletni okres trwania prowizorycznego zaplecza, które postawiono jeszcze w czasach PRL z myślą o jedynie tymczasowej jego eksploatacji. Obie części projektu warte są łącznie 38,6 mln zł. Wkład własny Pabianic wynieść ma 15 proc.

Drugim pakietem inwestycji realizowanym w ramach ZIT ma być modernizacja infrastruktury pasażerskiej. Na jednej z najważniejszych pętli w mieście, Waltera-Jankego, stanie mały dworzec autobusowy. Miasto kupi też 5 biletomatów stacjonarnych, 30 mobilnych, 35 wiat i 70 słupków przystankowych oraz dostosuje 20 peronów do potrzeb niepełnosprawnych. Na przystankach mają pojawić się tablice informujące o rzeczywistym czasie oczekiwania, zamontowany zostanie system monitoringu. Koszt wszystkich tych udogodnień ma wynieść ok. 6,9 mln zł.

Pieniądze na autobusy już są, na tramwaj – wciąż nie

Pabianice chcą zrealizować zaplanowane już prace w 2017 roku. Miasto wciąż szuka też źródła finansowania koniecznego remontu infrastruktury tramwajowej na linii do Łodzi. – Z uwagi na bardzo duży zakres rzeczowo-finansowy projektu (szacunkowy koszt to niemal 140 mln zł) i ograniczoną alokację środków w ramach ZIT, o dofinansowanie na realizację naszego etapu Łódzkiego Tramwaju Regionalnego będziemy ubiegać się w trybie konkursowym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – zapowiada Joanna Stelmach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Komunikacja

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Redakcja/inf. pras. 01 grudnia 2021

MAN wygrał przetarg na dostawę 150 autobusów do Mediolanu

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Jakub Dybalski 05 lutego 2020

Płock ponownie próbuje kupić cztery autobusy hybrydowe

Komunikacja

Konin. Autobus hybrydowy Volvo z Inowrocławia na testach

Komunikacja

Zobacz również:

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Komunikacja

Hybrydowy autobus pojawi się na liniach w Aglomeracji Wrocławskiej

Redakcja/inf. pras. 01 grudnia 2021

MAN wygrał przetarg na dostawę 150 autobusów do Mediolanu

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Komunikacja

Ostrołęka z przetargiem na 10 autobusów CNG

Jakub Dybalski 05 lutego 2020

Płock ponownie próbuje kupić cztery autobusy hybrydowe

Komunikacja

Konin. Autobus hybrydowy Volvo z Inowrocławia na testach

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5