Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pesa Bydgoszcz: W maju początek montażu tramwajów dla Łodzi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pesa Bydgoszcz: W maju początek montażu tramwajów dla Łodzi
fot. RCmontaż tramwaju dla Torunia
Po zakończeniu obecnie realizowanych zamówień (na tramwaje dla Warszawy, Moskwy i Torunia) bydgoska Pesa przystąpi do produkcji 22 wagonów generacji Swing dla MPK Łódź. Pierwsze pojazdy mają zostać przekazane zamawiającemu w sierpniu bieżącego roku.

Na razie pracownicy biura konstrukcyjnego dopracowują ostatnie szczegóły projektu łódzkich wagonów. Należy jednak pamiętać, że wiele elementów poszczególnych pojazdów jest zunifikowanych.

Producent planuje rozpoczęcie budowy pierwszego z pudeł w połowie maja. – Do tego procesu wykorzystuje się zwykle, w zależności od typu tramwaju, od 12 do 15 ton stali – mówi zastępca kierownika zakładu Z-3 Paweł Grygiel. Etap ten będzie trwał ok. 20 dni.

W czerwcu rozpocznie się montaż wózków wraz z silnikami, okablowania oraz pozostałego wyposażenia. – Pod koniec tego miesiąca pierwszy zabudowany wagon wyjedzie na próby i homologację 
– zapowiada rzecznik producenta Michał Żurowski. Pesa dysponuje własnym zakładem prób i uruchomień. Każdy wagon będzie tam poddawany testom m.in. w komorze deszczowej oraz na specjalnym stanowisku do badania połączeń kabli elektrycznych, których do budowy tramwaju wykorzystuje się ok. 17 km. Specjalistyczny sprzęt pozwala na sprawdzanie jednocześnie 5 tysięcy punktów pomiarowych w celu wykrycia ewentualnego przebicia lub zwarcia.

Sprzedaż pierwszych 2 pojazdów ma nastąpić w sierpniu. Wszystkie będą dostarczone do połowy listopada. Należy przypomnieć, że tramwajowa Trasa W-Z z Olechowa na Retkinię, z myślą o której zamówiono łódzkie Swingi, ma zostać oddana do użytku do końca października. Albo więc producent wyprzedzi harmonogram, albo przez pierwsze dwa tygodnie część brygad linii 10 (kursującej całą długością trasy) będzie obsługiwana innymi tramwajami.

Spośród obecnie budowanych w Pesie tramwajów najbardziej zbliżone do pojazdów zamówionych przez MPK są wagony 122NbT dla Torunia. Również one należą do rodziny Swing i mają wózki o metrowym rozstawie kół. Bardzo podobna będzie stylistyka poszycia zewnętrznego. – Z perspektywy pasażera najbardziej widoczną różnicą ma być ustawienie siedzeń nad wózkami – już nie ukośnie, ale równolegle do osi wagonu, co powinno poprawić komfort podróży – mówi Jerzy Korycki z działu marketingu.



Tak będzie wyglądał łódzki Swing, wiz. Pesa

Tramwaje dla Łodzi będą pojazdami pięcioczłonowymi, całkowicie niskopodłogowymi, wyposażonymi w klimatyzację, monitoring oraz elektroniczny system informacji pasażerskiej. Długość wagonów będzie wynosiła 30,5 m, a szerokość 2,4 m. Za ich dostawę oraz serwis MPK zapłaci łącznie 166 mln zł. 40% tej kwoty pokryje dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5