Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dostawę 50 tramwajów, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych, z minimum 60% niskiej podłogi. W sumie wpłynęły trzy oferty opiewające na kwoty od 387 mln zł brutto do 462 mln zł brutto.
Przedmiotem postępowania, prowadzonego przez MPK Poznań, jest dostawa wraz z serwisem gwarancyjnym 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 30,50 do 32,50 m i szerokości 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego.Pojazdy muszą posiadać minimum 60% niskiej podłogi. Więcej o specyfikacji pisaliśmy
tutaj. Oprócz tego w skład zamówienia wchodzi dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia i przeprowadzenie szkoleń.
Dzisiaj nastąpiło otwarcie ofert. Wpłynęły propozycje od trzech firm opiewające na kwoty od 387 mln zł brutto do 462 mln zł brutto.
Najtańszą ofertę złożyła firma Pesa, która zaproponowała tramwaje w całości niskopodłogowe. Pojazd jednokierunkowy został wyceniony na 7,3 mln zł brutto, a dwukierunkowy na 7,8 mln zł brutto. Cały kontrakt opiewa natomiast na 387 mln zł brutto.
Modertrans, który niedawno miał prezentację
pierwszego w swojej ofercie w pełni niskopodłogowego tramwaju, także zaoferował pojazdy z udziałem 100% niskiej podłogi. Producent zaproponował tramwaj jednokierunkowy w cenie 7,7 mln zł brutto, a dwukierunkowy w cenie 8,0 mln zł brutto. Całkowita wartość kontraktu to 397 mln zł brutto.
Trzecią ofertę złożyło konsorcjum firm Stadler i Solaris, które zgłosiły pojazd z udziałem 84% niskiej podłogi. Pojazd jednokierunkowy został wyceniony na blisko 8,8 mln zł, a dwukierunkowy 9,6 mln zł brutto. Całkowita wartość kontraktu opiewa na kwotę 462 mln zł brutto.
Teraz komisja przetargowa sprawdzi oferty pod względem formalnym. O wyborze zadecydują cena (80%), udział niskiej podłogi (7%), pojemność, naciski na oś oraz rozwiązania techniczne (po 3%) oraz warunki wzajemne świadczonych usług podczas gwarancji oraz szerokość przejść (po 2%).