Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Pesa zwycięzcą przetargu na 22 tramwaje dla Łodzi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Pesa zwycięzcą przetargu na 22 tramwaje dla Łodzi
fot. Zyxist, lic. CC0tramwaj Pesa 122N w Łodzi
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na niskopodłogowy tabor dla przebudowywanej Trasy W-Z złożyła bydgoska Pesa - wynika z komunikatu MPK Łódź. Wciąż nie wiadomo jednak, czy Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przyzna jednak miastu dofinansowanie, od którego zależy finalizacja transakcji.

Różnica w punktacji między Pesą a jej jedynym rywalem (Solaris Bus&Coach) jest minimalna (98,88 do 98,15). O ostatecznym wyniku zadecydowało kryterium ceny (waga 80%), za które bydgoska firma otrzymała maksimum punktów (80), zaś jej rywal - 78,41. Pojazd zaoferowany przez Pesę pokonał też konkurenta pod względem szerokości przejścia nad wózkiem (10 pkt przeciwko 9,74). Solaris natomiast okazał się lepszy, gdy chodzi o pojemność (10 pkt kontra 8,88). Przedstawiciele MPK nie podają na razie, czy zwycięska oferta dotyczyła pojazdów generacji Swing, czy też Twist.

Zakup 22 sztuk nowoczesnych tramwajów (całkowicie niskopodłogowych, o długości 28-32 metrów, klimatyzowanych i dostarczanych wraz ze specjalistycznym sprzętem do obsługi) nie będzie jednak możliwy bez przyznania Łodzi dofinansowania z funduszy europejskich, niewykorzystanych przez kolej i przesuniętych jesienią ubiegłego roku do sfery transportu miejskiego w aglomeracjach. Obecnie łódzki wniosek jest na liście rezerwowej. - Dopóki nie otrzymamy jednoznacznej odpowiedzi negatywnej, sprawa przetargu jest ciągle aktualna. Będziemy walczyć o te pieniądze - zapowiada rzecznik MPK Łódź Sebastian Grochala. - Znaleźliśmy się na liście rezerwowej m. in. dlatego, że nie mieliśmy rozstrzygniętego przetargu. Teraz jednak mamy procedurę za sobą. Informację od ministerstwa powinniśmy otrzymać w ciągu kilkudziesięciu dni. Staramy się przypominać, że bardzo zależy nam na realizacji tego zamówienia - dodaje rzecznik.

Nie można wykluczyć, że po ewentualnym przyznaniu dofinansowania i podpisaniu umowy tramwaje będą przynajmniej częściowo montowane w halach Zakładu Techniki łódzkiego MPK przy ul. Tramwajowej. Spółka dysponuje wykwalifikowanym personelem (w zakładzie złożono m. in. prawie wszystkie kursujące po mieście wagony Cityrunner, a także prototypowy egzemplarz Solarisa Tramino). Decyzja w tej mierze zależy jednak od uzgodnień z producentem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5