Miejskie Zakłady Autobusowe z Warszawy zapowiadają testy przegubowego autobusu elektrycznego firmy Solaris. Ma to związek z planami zakupowymi MZA zakładającymi dostawy 130 przegubowych elektrobusów. Testowany pojazd będzie pierwszym przegubowym elektrobusem na polskich drogach.
W fabryce Solarisa w Bolechowie powstaje właśnie pierwszy przegubowy elektobus. 18-metrowy pojazd IV generacji wyposażony będzie w podwójny sposób ładowania – zarówno za pomocą kabla z wtyczką (plug-in), jak i za pomocą pantografu.
Produkowany właśnie pojazd to zupełna nowość – jak na razie w Polsce nie jeżdżą przegubowe Solarisy. Miejskie Zakłady Autobusowe zapowiadają właśnie, że pojazd trafi na testy do stolicy. Ma to związek z projektem
zakupu 130 elektrycznych autobusów przegubowych, jaki Warszawa chce w najbliższych latach do 2020 r. przeprowadzić.
Na razie MZA postawiły na Spartańskiej pierwszą uliczną ładowarkę z wykorzystaniem pantografu. Do eksploatacji zostanie włączona wiosną. W sumie w stolicy
stanąć ma 19 takich urządzeń.
Obecnie MZA eksploatuje 10 elektrycznych Solarisów o długości 12 metrów. Kolejny przetarg, również na dziesięć wozów,
wygrał Ursus. Pojazdy powinny pojawić się w okolicach wakacji.
To nie koniec nowości w MZA. Spółka
testuje obecnie najnowszy model Mercedesa Conecto na diesla. Ten zunifikowany model został wyprodukowany
z myślą o rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie jednym z głównych kryteriów wyboru autobusu jest cena.