Wszystko wskazuje na to, że przetarg na modernizację nieczynnej w ruchu pasażerskim linii nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police, mającej wejść w skład Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, zakończy się sukcesem, pomimo drogich ofert w przetargu. PKP PLK obiecały przeznaczyć dodatkowe środki na realizację zamówienia.
W sierpniu PKP PLK
otworzyły oferty w przetargach na wykonanie projektów i późniejszą przebudowę tras, mających wejść
w skład tzw. Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jedno z postępowań dotyczyło modernizacji wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401, a drugie – modernizacji 24-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police, który od lat jest wyłączony z ruchu pasażerskiego. Więcej o zakresie planowanych tras pisaliśmy
tutaj.
Problem pojawił się przy linii do Polic. Wpłynęły cztery oferty, opiewające na kwoty od 479,8 mln zł do 713,8 mln zł brutto, podczas gdy PKP PLK planowały przeznaczyć kwotę w wysokości 370,2 mln zł brutto. Oznacza to, że najtańsza oferta, złożona przez Trakcję PRKiI aż o 1/3 przekraczała założony kosztorys.
Jak poinformował szczecińską Gazetę Wyborczą Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, zarządca infrastruktury dorzuci brakujące pieniądze na modernizację linii ze Szczecina do Polic. Polskie Linie Kolejowe czekają jeszcze na formalne rozstrzygnięcie konkursu na fundusze unijne przeznaczone na inwestycje kolejowe.