Co udało się w Poznaniu, nie uda się w Warszawie. Reklamy nie znikną z elewacji Dworca Centralnego. PKP SA przekonują, że „od zawsze” była ona traktowana jako powierzchnia reklamowa.
Niedługo rozpocznie się kolejny etap estetyzacji Dworca Centralnego. W holu dworca pojawi się antresola handlowa w miejscu szklanych kubików, wyremontowane zostaną też kolejne podziemne pasaże. – Dworzec ma być jak najprzyjaźniejszy dla osób tam przebywających. Chcę, żeby jak najszybciej brama do mojego miasta była taka, jak powinna być: czyli przepiękna – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Wbrew tym słowom szklana elewacja dworca Warszawa Centralna znowu jest przyozdabiana reklamami. Ostatnio pojawił się wielki baner reklamujący premierę w jednym z warszawskich teatrów, korzystających w dodatku z dotacji miasta (teraz władze miasta zapowiedziały, że instytucje korzystające z dofinansowania i patronatów nie będą mogły wieszać wielkoformatowych reklam na budynkach).
Mimo głosów krytyki, trwających właściwie od momentu wyremontowania obiektu na mistrzostwa Euro 2012, PKP SA nie zamierzają zmieniać swojej polityki reklamowej. – Elewacja obiektu była zawsze traktowana jako powierzchnia reklamowa. Obecnie PKP SA nie planuje likwidacji reklam umieszczonych na Dworcu Centralnym – informuje Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego PKP SA. Kolejarze zwracają przy tym uwagę na bałagan reklamowy panujący w okolicy, w tym wielkoformatowe płachty na sąsiednich budynkach. – Warto zaznaczyć, że takie powierzchnie reklamowe znajdują się również w okolicy budynku dworca – wskazuje Dąbek.
Również
odświeżone pawilony wejściowe Dworca Śródmieście zostały „przyozdobione” reklamą. Na dachu postawiono wielkie, dmuchane opakowania chipsów. – Opakowania, które znalazły się na dachu dworca Warszawa Śródmieście zostały ściągnięte w ubiegłym tygodniu, zgodnie z zawartą umową – mówi Aleksandra Dąbek.
fot. Martyn Janduła
Opakowania, dzięki podświetleniu, były widoczne z daleka. Niestety kolejarzom nie starczyło już determinacji w zakresie naprawy neonów z nazwą stacji „Warszawa Śródmieście”. – Neony na dworcu zostały uszkodzone w trakcie remontu elewacji pawilonów. Jeden z nich został już naprawiony przez wykonawcę realizującego prace. Kolejny neon zostanie naprawiony jeszcze w tym tygodniu – zapewnia teraz Dąbek.
Ostatnio niepochlebne opinie
zebrała reklama własna PKP SA na nowym budynku dworca w Poznaniu. Tutaj najwyraźniej krytyka odniosła swój cel. – Na elewacji dworca Poznań Główny nie będą montowane reklamy. Nie planujemy również wieszania reklam wielkoformatowych na terenie obiektu lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie – zapewniała Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik PKP SA.