PKP SA rozwijają koncepcję tzw. innowacyjnych dworców systemowych. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na budowę 29 nowych obiektów, które w większości zastąpią istniejące budynki przewidziane do rozbiórki. Łączna wartość planowanych inwestycji przekracza 70 mln zł netto.
PKP SA ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie typowych dworców systemowych w dwóch wersjach (A i B) dla 29 lokalizacji, z podziałem na 11 zadań. Obiekty będą się składać z części kubaturowej oraz wiaty. Typ A przewiduje wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B zakłada wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą i zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz część komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasę z zapleczem sanitarnym. Dworce będą miały niewielką wieżę zegarową.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
- Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
- Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
- Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
- Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
- Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca,
Termin składania ofert mija 11 lipca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Łączna wartość zamówienia jest szacowana na ponad 70 mln zł netto. Wykonawcy będą mieli 37 tygodni na wykonanie i przekazanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. W terminie do 70 tygodni wykonawcy mają przeprowadzić prace budowlane i przekazać obiekty zamawiającemu do użytkowania.