Po likwidacji pociągu TLK Rataj, kursującego między Warszawą z Trójmiastem, po kolejowej magistrali E65, zmodernizowanej głównie za unijne pieniądze, pojadzie tylko 3 pary pociągów w kategorii ekonomicznej. Nieoficjalnie wiemy, że zwiększeniem liczby autobusów na tej trasie interesuje się Polski Bus.
Polski Bus przez ostatnie lata wykorzystywał szansę, jaką dawała trwająca latami modernizacja linii Warszawa – Trójmiasto. Przejazdy autobusami z logo bociana cieszyły się olbrzymią popularnością, aż do zakończenia modernizacji w końcu 2014 roku. Nowy tabor i lepsze czasy przejazdów pozwoliły kolei na odzyskanie pasażera. Pomagała w tym także spora liczba biletów promocyjnych na pociągi Pendolino i pociągi TLK oraz IC, które przejeżdżają trasę w czasie nieco dłuższym niż Pendolino, ale za to w dobrej cenie. Od stycznia 2016 z 9 par połączeń na trasie Warszawa – Trójmiasto Polski Bus zostawił w rozkładzie 7.
Wybierz Pendolino albo nicOd 24 czerwca
PKP Intercity odwoła pociąg TLK Rataj. Tłumaczy to niską frekwencją w pociągu, choć niewątpliwie z rozpoczęciem sezonu letniego ostatni dzienny pociąg z dość tanimi biletami przyciągnąłby pasażerów. Po tym dniu kolejarze zaproponują pasażerom przejazd pociągami Pendolino i EIC, w których cena za bilet w dniu przejazdu, a nawet na kilka dni przed nim, wynosi zazwyczaj 150 zł. Pomiędzy godziną 13 a 5 rano PKP Intercity nie zaoferuje dla szybkich pociągów żadnej taniej alternatywy, z wyjątkiem pociągów z przesiadką w Olsztynie lub Bydgoszczy, gdzie czas podróży grubo przekroczy 5 godzin.
Tymczasem, według naszej wiedzy, Polski Bus nie planuje już ograniczania połączeń z Warszawy do Gdańska. Od kilku tygodni przewoźnik obserwuje wzmożony popyt na swoje usługi. W weekendy niektóre kursy są wzmacniane nawet dwoma autobusami. Przewoźnik znany jest z tego, że bardzo dynamicznie reaguje potrzeby pasażerów.
PolskiBus: w weekendy musimy bisować nasze kursy– Połączenia pomiędzy Warszawą a Gdańskiem cieszą się ogromną popularnością. Aktualnie jest to jedna z naszych najpopularniejszych linii, na której regularnie odnotowujemy bardzo duże wzrosty liczby pasażerów. Obecnie podróżni mają do dyspozycji dogodny rozkład jazdy z 7 połączeniami dziennie. W przypadku wzmożonego zainteresowania błyskawicznie reagujemy podstawiając dodatkowe autokary na najpopularniejsze kursy – mówi Piotr Pogonowski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji PolskiBus.com
Piotr Pogonowski dodaje, że przed każdym weekendem przewoźnik dokładnie analizuje zapotrzebowanie na miejsca, aby móc zapewnić odpowiednią ich liczbę. – Dodatkowo z myślą o sezonie wakacyjnych przygotowaliśmy bardzo atrakcyjne ceny biletów w ramach dostępnego kalendarza połączeń. Jak zawsze rekomendujemy dokonywanie rezerwacji z odpowiednim wyprzedzeniem, wtedy ceny są najkorzystniejsze – mówi.
Pasażerowie znajdą alternatywę dla kolei?Wiadomo, że Polski Bus bardzo uważnie przygląda się siatce połączeń PKP Intercity, który jest największym konkurentem autobusowego potentata. Nie wykluczone, że zamiast bisować połączenia, zdecyduje się na powrót do obsługi 9 par połączeń. Warto przypomnieć, że od października
Ryanair zacznie latać do Wrocławia i Gdańska z lotniska Chopina, wyprowadzając tym samym loty krajowe z odległego o godzinę jazdy ze stolicy Modlina. Z pewnością wpłynie to na wzrost zainteresowania lotniczą ofertą.