Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół
fot. WU
Metro Warszawskie po tygodniach rozmów zawarło z Siemensem porozumienie ws. nadmiernie zużywających się kół w pociągach Inspiro. Producent ma podjąć niezwłoczne działania, które będą zmierzać do wymiany kół w ośmiu składach, a źródło płatności zostanie ustalone na podstawie wyników raportu wspólnego zespołu ekspertów.

Metro Warszawskie od dłuższego czasu zmaga się ze zbyt szybkim zużywaniem się kół w nowych pociągach Inspiro i w efekcie nadmiernym, nawet kilkukrotnie szybszym zużywaniem się infrastruktury, zwłaszcza na I linii. Doprowadziło to do dużego i głośnego sporu między spółką a producentem. Zdaniem przewoźnika źródło problemu tkwi w niewłaściwej, przeważnie dwupunktowej współpracy koła i szyny.

Spółka wystąpiła do producenta pojazdów o uznanie tego problemu za wadę systemową i zleciła wymianę kół w ośmiu składach, zabezpieczając na ten cel środki z gwarancji bankowej. Siemens nie chciał jednak uznać tego za wadę systemową i wystąpił do sądu o zabezpieczenie dowodu (co nie jest jednoznaczne z przesądzeniem o winie). Biegły w swojej opinii odniósł się tylko do II linii, uznając zarazem, że źródłem problemu są nieprawidłowo rozmieszczone i źle działające smarownice na trasie. Tę opinię z kolei odrzucało Metro, zarzucając biegłemu brak kompetencji.

Po posiedzeniu sądu firmy zasiadły jednak do stołu negocjacji. Metro Warszawskie poinformowało, że w dniach 4-6 grudnia zawarto porozumienie, zmierzające do rozwiązania istotnej dla eksploatacji pociągów kwestii. Zgodnie z tym dokumentem zostanie powołany wspólny zespół ekspertów, którego celem będzie zbadanie występowania problemów technicznych, w tym nadmiernego zużywania się kół w najnowszych składach. Strony ustaliły „mapę drogową”, która opisuje zasady działania tego zespołu.

Ponadto Siemens zobowiązał się do podjęcia niezwłocznych działań, które umożliwią wymianę kół w ośmiu pociągach. Na razie nie wiadomo kto za to zapłaci. Jak podaje Metro, źródła płatności zostaną ustalone na podstawie wyników raportu wspólnego zespołu ekspertów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Mobilność

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5