Starostwo powiatowe w Lubinie, jak każdy powiat zgodnie z nowymi przepisami, ma obowiązek zorganizować na swoim terenie transport publiczny. Stąd ogłoszony właśnie przetarg na trzyletnią obsługę transportu autobusowego. Powiat lubiński szuka przewoźnika z 50 autobusami.
Zamówienie jest spore, bo urzędnicy przeznaczyli na nie 112,5 mln zł. Jest też o tyle istotne, że jest jednym z pierwszych tego rodzaju w Polsce. Co więcej komunikacja w powiecie lubińskim, podobnie jak w samym Lubinie, ma być bezpłatna.
Zamawiający wymaga od oferentów dysponowania 50 autobusami podzielonymi na cztery grupy. Te określone symbolami A oraz A1 to 38 pojazdów 12-metrowych. Wśród nich 31 (w tym oba z podgrupy A1) muszą mieć całkowicie niską podłogę. Autobusy oznaczone jako A powinny pomieścić 85 osób, z czego 29 na miejscach siedzących. Dwa opisane jako A1 mają mieć minimalną pojemność określoną na 75 pasażerów, ale za to 39 na miejscach siedzących. W tym przypadku wystarczy też dwoje drzwi, choć pozostałe autobusy w kategorii A muszą mieć ich troje.
W kategorii B chodzi o 7 pojazdów 9-metrowych (minimum 8,9 m długości), które pomieszczą 55 osób z czego 22 na miejscach siedzących. Sześć z nich musi mieć częściowo niską podłogę. Częściowo niską podłogę musi też mieć pięć pojazdów oznaczonych literą C (o długości minimum 6,9 m). Te z kolei mają pomieścić 28 osób i mieć minimum 12 siedzeń.
Wszystkie autobusy muszą mieć wydzielone miejsce na wózek dziecięcy lub inwalidzki. Muszą też spełniać normę emisji spalin Euro 3. Nie muszą być fabrycznie nowe, a nawet urzędnicy powiatowi dopuszczają dość wiekowe pojazdy. Powinny zostać wyprodukowane najwcześniej w 2006 r. (dopuszcza się cztery pojazdy o dwa lata starsze), ale ich średni wiek nie powinien przekroczyć 8 lat.
Od oferentów wymaga się doświadczenia w postaci zrealizowanej w ciągu ostatnich trzech lat usługi, trwającej nieprzerwanie przez minimum dwa lata, polegającej na wożeniu pasażerów w wymiarze minimum 200 tys. wozokilometrów miesięcznie.
Kryteria oceny ofert, które można składać do 8 kwietnia są dwa. Cena będzie brana pod uwagę w 95 proc. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za przystosowanie pojazdu do potrzeb osób z ograniczoną zdolnością ruchową, przez co zamawiający rozumie po prostu pojazdy z niską podłogą. Zgodnie z dokumentacją musi ich być co najmniej 42. Za każdy kolejny, przewoźnik zyska wyższą notę końcową.
Zamawiający przewiduje, że cała umowa, przewidziana na okres od 1 lipca 2016 r. do końca czerwca 2019 r., obejmie ok. 10 mln wozokilometrów (9,83 mln wozokilometrów), z czego autobusami A i A1 trzeba będzie zrealizować prawie 7 mln wozokilometrów, a autobusami B i C nieco ponad 1,4 mln wozokilometrów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.