W piątek w Lublinie powstała nowa spółka, której zadaniem będzie budowa i sprzedaż autobusów i trolejbusów. Jej udziałowcami są Ursus SA i AMZ Kutno. Rośnie konkurencja dla Solarisa?
W komunikacie wydanym w związku z powstaniem nowej spółki można przeczytać, że powołano ją na czas nieokreślony. Ursus objął w niej 60 proc. akcji, a resztę AMZ Kutno. Pozyskanie doświadczonego partnera to jeden z kroków na drodze do zwiększenia rozpoznawalności i udziału marki Ursus na rynku autobusów miejskich.
Ursus, głównie kojarzący się z produkcją ciągników i maszyn rolniczych, przeszedł kilka lat temu duże zmiany. Upadającą firmę przejęła lubelska firma z tej samej branży Pol-Mot Warfama i przeniosła produkcję do Lublina, jednak z zachowaniem marki Ursus. W zeszłym roku Ursus, we współpracy m.in. z miastem i Politechniką Lubelską, opracował projekt autobusu elektrycznego Ecovolt, który kilkanaście dni temu uzyskał homologację i w zeszłym tygodniu jego pierwszy, prototypowy egzemplarz został zaprezentowany w Lublinie. Miasto chce w najbliższych kilku latach wymienić nawet kilkadziesiąt autobusów na pojazdy elektryczne.
AMZ Kutno to z kolei firma, która już od kilku lat sprzedaje własny autobus miejski pod nazwą City Smile. Produkuje pojazdy w wersjach 10- i 12-metrowych, również z napędem elektrycznym. Współpracowała z Ursusem przy produkcji wspomnianego Ecovolta. Z pewnością do nowej spółki wniesie doświadczenie związane z produkcją autobusów.
Więcej na temat nowego producenta autobusów przeczytasz w Monitorze.