Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Jaki tramwaj na Ratajach po przebudowie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań:  Jaki tramwaj na Ratajach po przebudowie?
mat. UM Poznań
Poznań podsumowuje wyniki konsultacji ws. planowanej modernizacji trasy w ciągu ul. Kórnickiej (od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do os. Lecha - bez tunelu) oraz w ciągu ul. Żegrze (od os. Lecha do ronda Żegrze). Pasażerowie zyskają dodatkowy przystanek. Dodatkowo nie będą musieli już korzystać wyłącznie z przejść podziemnych w związku z planem wytyczenia pasów.

Generalnym założeniem jest wykonanie torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych. W ramach projektu uwzględniony zostanie także ruch pieszo-rowerowy oraz drogowy. Wszystkie stosowane elementy wyposażenia przystanków będą tworzyć spójną kompozycyjnie całość oraz będą charakteryzować się funkcjonalnością, zapewniającą wysoki komfort pasażerom. Przebudowana i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych ma zostać infrastruktura przystankowa.

Koncepcja (w niektórych elementach przygotowana dwuwariantowo) w ubiegłym roku została przedstawiona mieszkańcom, którzy zgłaszali swoje uwagi. Postulaty zostały przeanalizowane pod kątem technicznym. Wybrano warianty koncepcyjne do dalszego projektowania.

Przystanek Kórnicka pozostaje w obecnej lokalizacji, zgodnie z postulatami strony społecznej oraz opinią Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu. Zostanie jednak kompleksowo zmodernizowany i wydłużony do długości krawędzi peronowej 45,0 m (dostosowanie trasy tramwajowej do możliwości obsługi dłuższych składów w przyszłości).

Zamiast przystanku Polanka – z uwagi na postępujący rozwój zabudowy mieszkaniowej, uchwały Wspólnot Mieszkaniowych ul. Milczańskiej i Rady Osiedla Rataje, opinię Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu (w tym zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) oraz analizę zasięgu przestrzennego – powstaną dwa nowe. Polanka I będzie zlokalizowany bliżej istniejącego przejazdu drogowego w ciągu ulic Katowicka i Milczańska. Przejazd - zgodnie z postulatami mieszkańców oraz zapisami planu miejscowego - zostanie zamknięty dla samochodów - pozostanie wyłącznie przejście pieszo-rowerowe przez torowisko tramwajowe. Drugi przystanek, Polanka II, będzie zlokalizowany przy osiedlu Zielony Taras.

Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców os. Polanka przystanek Polanka I został zaprojektowany po wschodniej stronie przejścia przez torowisko, bliżej osiedla, co nie będzie miało istotnego wpływu na długość dojścia mieszkańców centralnej części osiedla w porównaniu ze stanem istniejącym, a dzięki dodaniu dodatkowego przystanku ("Polanka II") znacznie zwiększy się dostępność mieszkańców pozostałych osiedli do tramwaju.

Przystanek Os. Tysiąclecia (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.


mat. UM Poznań

Przystanek Os. Czecha - zgodnie z postulatami strony społecznej – pozostanie w dotychczasowej lokalizacji, zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (pojawi się dodatkowe dojście – przejście dla pieszych – w poziomie jezdni ul. Chartowo). Dodatkowo, dzięki korektom projektowym, przystanek zostanie przebudowany do standardu zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego, co ułatwi dokonywanie przesiadek.

Przystanki w ciągu ul. Żegrze pozostają w obecnych lokalizacjach, zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (przejścia dla pieszych w poziomie jezdni ul. Żegrze wykonywane w ramach odrębnego zadania na podstawie odrębnej dokumentacji projektowej).

Przebudowa ronda Żegrze zostanie przeprowadzona pod kątem planowanego wydłużenia trasy tramwajowej w ciągu ul. Unii Lubelskiej do nowej pętli "Falista". Na rondzie zostanie zlikwidowane przejście podziemne, które zostanie zastąpione przez przejście dla pieszych w poziomie jezdni ul. Hetmańskiej.


mat. UM Poznań
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5