MPK w Poznaniu otworzyło oferty w przetargu na dostawę dwudziestu częściowo niskopodłogowych tramwajów. Zgodnie z przewidywaniami jedyną ofertę złożył Modertrans. Mieści się ona idealnie w założonym kosztorysie.
Ogłoszony przez MPK Poznań przetarg obejmuje
dostawę 20 częściowo niskopodłogowych wozów jednokierunkowych, z opcją na zwiększenie zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów. W skład przyszłego kontraktu wchodzi również pakiet gwarancyjny. To jedno z pierwszych zamówień z nowej perspektywy unijnej.
Dzisiaj minął termin składania ofert. Jak poinformowało MPK, jedyną ofertę złożył poznański Modertrans, który jest spółką-córką przewoźnika. Wykonawca określił cenę na 135 685 tys. zł brutto, z czego wyposażenie zajezdni stanowi 369 tys. zł. Zamawiający planował przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę tylko nieznacznie większą – 136 530 tys. zł brutto. Przed rozstrzygnięciem postępowania komisja przetargowa musi zbadać ofertę pod kątem formalnym.
Długość tramwajów określono na 28-32 m, a szerokość na 2,35-2,4 m. Zamawiający wymagał minimum 20% niskiej podłogi. Pojemność tramwaju musi wynosić co najmniej 200 miejsc, przy czym wymaganych jest min. 30 siedzeń stałych oraz dziewięć miejsc rozkładanych. Tramwaj musi być wyposażony w układ ogrzewania, wentylacji wymuszonej (mechanicznej) i klimatyzacji, a także rampę dla niepełnosprawnych. Nowością są sześć portów USB do ładowania telefonów i urządzeń mobilnych (po dwa w każdym członie), system liczenia pasażerów, a także w
yznaczone miejsce do bezpiecznego przewozu rowerów z pasami mocującymi i uchwytami.