Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Poznań: Na Naramowice tramwajem czy trolejbusem?
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia
- Pilną inwestycją dla Poznania powinien być tramwaj na Naramowice, który byłby w końcu dla mieszkańców tej dużej dzielnicy alternatywą dla zakorkowanej ulicy Naramowickiej. Niestety władze miasta torpedują ten projekt już na samym starcie – przyznaje w rozmowie z „Transportem Publicznym” Arkadiusz Borkowski, wiceprezes stowarzyszenia „Inwestycje dla Poznania”.

Poznańscy włodarze rozpływają się w wizjach na „ulepszenie miasta Poznania” - atrakcyjnych, lecz odległych w realizacji. Tymczasem w mieście jest dużo więcej pilnych projektów, nad którymi nie ma czasu na zastanowienie, tylko trzeba działać już teraz. To m.in. budowa linii tramwajowej na Naramowice – osiedle leżące w północnej części miasta, do którego dziś prowadzi tylko jednopasmowa, zakorkowana w godzinach szczytu ul. Naramowicka. Ratusz dopuszcza dwa rozwiązania trudnej sytuacji mieszkańców tej części miasta: albo doprowadzenie w tamte rejony linii tramwajowej, albo wybudowanie drugiej drogi z wyznaczonymi buspasami, ewentualnie linię trolejbusową. Jednocześnie urzędnicy wskazują, że lepsze byłoby to drugie rozwiązanie – bo tańsze. Włodzimierz Nowak z organizacji „My Poznaniacy” wskazuje jednak, że myślenie urzędników jest błędne.

– Dwujezdniowa droga budowana od zera jest tańsza od tramwaju. Tak, w przeliczeniu na kilometr. O ile? Kilkadziesiąt procent. A jaką ma przepustowość na skrzyżowaniach? 1500 pojazdów na h, czyli maks. 2000 osób w przeciętnym ruchu miejskim. Ilu ludzi przewieziemy torowiskiem tramwajowym? Do 8000 na h zależnie od taboru. Co jest zatem tańsze mając na względzie koszt przewiezionego człowieka sfinansowany z naszej kieszeni? - pyta retorycznie Nowak na swoim profilu Facebookowym.

Mimo, iż urzędnicy nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, z prezentacji pokazanej radnym wynika, że skłaniają się raczej ku opcji z trolejbusami lub autobusami. Kilka slajdów zatytułowano wprost „Dlaczego autobus/trolejbus, a nie tramwaj?”.

Tymczasem w projekcie programu Infrastruktura i Środowisko, z którego będzie najwięcej unijnych pieniędzy na komunikację, widnieje zapis, że w miastach posiadających tramwaje „preferowany będzie rozwój tej gałęzi transportu zbiorowego”. Środki na trolejbusy czy autobusy elektryczne będą tylko w miastach, które nie mają tramwajów. Bez unijnych pieniędzy inwestycja warta ponad 200 mln zł może stanąć pod dużym znakiem zapytania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Korek jak na Naramowickiej. Jak długo bez tramwaju?

Komunikacja

Poznań nie rezygnuje z tramwaju na Naramowice

Przestrzeń

Poznań: Jakie rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic?

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań. Korek jak na Naramowickiej. Jak długo bez tramwaju?

Komunikacja

Poznań nie rezygnuje z tramwaju na Naramowice

Przestrzeń

Poznań: Jakie rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic?

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5