Dzisiaj upłynął termin składania ofert w przetargu na dostawę dziesięciu nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych dla Poznania. Jak poinformował w rozmowie z portalem Transport-publiczny.pl Wojciech Tulibacki, dyrektor naczelny MPK Poznań, jedyną ofertę złożył Modertrans. Wykonawca będzie miał 20 miesięcy na zrealizowanie zamówienia od momentu podpisania umowy.
MPK w Poznaniu ogłosiło przetarg na dziesięć nowych tramwajów dwukierunkowych pod koniec grudnia zeszłego roku. Dzisiaj (9 lutego) minął termin składnia ofert. – Wpłynęła jedna, złożona przez Modertrans – informuje w rozmowie z portalem Transport-publiczny.pl Wojciech Tulibacki, dyrektor naczelny MPK Poznań. Przyznanie zamówienia wydaje się formalnością. – Ze wstępnych informacji wynika, że oferta mieści się w środkach, które mamy przewidziane dla tego zakupu – mówi Tulibacki.
Warunki postępowania zakładały dostawę dostawę dwukierunkowych, wieloczłonowych pojazdów o długości o długości od 28 do 32 m i szerokości 2,35 do 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Zamawiający oczekuje zastosowania wózków skrętnych. Tramwaje muszą posiadać co najmniej 20% niskiej podłogi. Pojemność tramwaju określono na minimum 190 osób. Producent ma zapewnić min. 30 stałych miejsc siedzących oraz sześć foteli rozkładanych.
Pojazdy mają odznaczać się wysoką niezawodnością (wskaźnik gotowości technicznej na poziomie 95 procent). – Kupujemy tramwaje na 30 lat dlatego mają być nie tylko nowoczesne, ale wysokiej jakości, odporne na akty wandalizmu, niedrogie w eksploatacji, przyjazne dla miasta i jego mieszkańców a więc ciche i energooszczędne – mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK.
Dostarczane tramwaje będą w pełni klimatyzowane, z wewnętrznym i zewnętrznym monitoringiem, systemem lokalizacji i łączności oraz sterowania ruchem, a także z szeroko rozbudowanym systemem informacji pasażerskiej. Nowością będą systemy liczące pasażerów, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, energooszczędne oświetlenie LED, rampy ułatwiające podjazd dla wózków inwalidzkich oraz specjalne mocowania do bezpiecznego przewozu rowerów.
To
kolejny już przetarg prowadzony w ostatnim okresie przez MPK Poznań na dostawę nowych tramwajów. Poprzednie postępowanie ogłoszone we wrześniu 2015 r. dotyczyło dostawy 20 częściowo niskopodłogowych wozów jednokierunkowych, z opcją na zwiększenie zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów. Jedyną ofertę, idealnie mieszczącą się w kosztorysie, również złożył Modertrans, z którym podpisano już umowę.