Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań znowu kupuje tramwaje. Tym razem dwukierunkowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-12-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań znowu kupuje tramwaje. Tym razem dwukierunkowe
fot. Martyn Janduła
MPK w Poznaniu ogłosiło przetarg ma dostawę dziesięciu nowych dwukierunkowych tramwajów. Wozy muszą posiadać co najmniej 20% niskiej podłogi. To już kolejne postępowanie przetargowe na nowe tramwaje, które ogłasza w tym roku poznański przewoźnik.

Przedmiotem ogłoszonego przez MPK przetargu jest dostawa wraz z serwisem gwarancyjnym 10 tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28 do 32 m i szerokości 2,35 do 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Prędkość maksymalna musi wynosić minimum 70 km/h. Zamawiający oczekuje zastosowania wózków skrętnych.

Tramwaj musi posiadać co najmniej 20% niskiej podłogi. Zgodnie z SIWZ-em pod pojęciem niskiej podłogi rozumie się wejście w strefie drzwiowej w granicach 290-350 mm na poziomem główki szyny, natomiast w pozostałych strefach na wysokości 480 mm. Nachylenia w tej części nie mogą przekraczać 14%. Zamawiający dopuszcza, żeby siedzenia nad wózkami były dostępne z podestów. Nie jest natomiast dopuszczone dzielenie strefy niskopodłogowej strefą wysokopodłogową.

Pojemność tramwaju określono na minimum 190 osób (przy założeniu 0,2 m kw. powierzchni na osobę stojącą). Producent ma zapewnić min. 30 stałych miejsc siedzących oraz sześć foteli rozkładanych, przy czym liczba miejsc siedzących musi stanowić 12-25% wszystkich miejsc w tramwaju. Minimalna szerokość przejścia wynosić ma 550 mm, przy czym w rejonie wózków może być zwężona do 420 mm. Tramwaj musi być wyposażony w układy ogrzewania, wentylacji wymuszonej (mechanicznej) i klimatyzacji. W pojeździe założono montaż okien uchylnych. Przewidziano również miejsca dla wózków inwalidzkich i rowerów (minimum po jednym miejscu), minimum trzy zespoły podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz system zliczania pasażerów.

Wymagania dotyczące udziału w przetargu nie są duże – startować mogą firmy, które zrealizowały co najmniej jedną dostawę pięciu tramwajów z minimum 20% niskiej podłogi. Termin składania ofert mija 9 lutego. O wyborze zadecydują cena (75%), udział niskiej podłogi (20%) oraz pojemność tramwaju (5%). Wykonawca będzie miał 20 miesięcy od podpisania umowy na zrealizowanie zamówienia. Wydaje się, że duże szanse na wygraną będzie miał poznański Modertrans. Solaris i Pesa jak dotąd nie zajmują się produkcją taboru częściowo niskopodłogowego.

Poprzedni przetarg dotyczył dostawy 20 częściowo niskopodłogowych wozów jednokierunkowych, z opcją na zwiększenie zamówienia o kolejne dziesięć pojazdów. Jedyną ofertę, idealnie mieszczącą się w kosztorysie, złożył Modertrans.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5