Nasza oferta 49 zł bardzo często obejmuje cały skład. Konkurencja autobusowa bilet za 1 zł często ma dostępny tylko na jedno miejsce, to jest działanie czysto marketingowe. PolskiBus nie ma z nami żadnych szans, po skróceniu czasu przejazdu i po tym jakie mamy oferty dla osób, które mają pełny bilet, w tym dla osób młodych – powiedział Jakub Karnowski, prezes PKP SA.
W trakcie debaty „Wzrost poziomu wykorzystania środków unijnych – katalizatorem zmian polskich kolei” zorganizowanej przez Grupę PKP na tegorocznych targach Trako w Gdańsku, miała miejsce dyskusja na temat konkurencyjności oferty PKP Intercity względem dynamicznego rozwoju konkurencji autobusowej na polskim rynku przewozów pasażerskich. Na temat nowych kanałów sprzedaży przewoźnika, jako fundamencie atrakcyjności oferty PKP Intercity, oraz ich genezie, mówił Piotr Rybotycki, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych.
– Wszyscy nasi pasażerowie bardzo szybko przekonali się, że jesteśmy w stanie nadrabiać pewne zaległości. Nabycie biletów promocyjnych zależy od tego jak sprawnie obserwuje się oferty PKP Intercity. Można trafić np. w Happy Hours, to wszystko zależy od pasażerów. Można powiedzieć: proszę wziąć sprawy w swoje ręce. Jeśli ktoś jest zorganizowany i wie kiedy i za ile chce pojechać, jest w stanie nabyć bilet w bardzo atrakcyjnej cenie. Nasze oferty są skierowane do osób, które mają chwilę na zastanowienie kiedy, dokąd i za ile chcą pojechać. Można wybrać pomiędzy różnymi kategoriami pociągów, to są TLK, IC, EIP – powiedział Piotr Rybotycki.
Jednym z aspektów dyskusji poruszonym przez moderatora była kwestia dynamicznego rozwoju oferty jednego z najbardziej znanych przewoźników autobusowych w Polsce, czyli PolskiegoBusa. Przewoźnik ten w ostatnim czasie rozwinął paletę ofert, w której jedną z podstawowych pozostają bilety za 1 zł. Kilka różnic pomiędzy PKP Intercity a PolskimBusem starał się wskazać Jakub Karnowski, prezes PKP SA.
– Nasza oferta 49 zł bardzo często obejmuje cały skład. Konkurencja autobusowa bilet za 1 zł często ma dostępny tylko na jedno miejsce, to jest czysto marketingowe. PolskiBus nie ma z nami żadnych szans po skróceniu czasu przejazdu i po tym jakie mamy oferty dla osób, które mają pełny bilet i dla osób młodych – powiedział z dużą pewnością prezes Jakub Karnowski.
– My jesteśmy poza tą konkurencją. Wydaje się, że w tej chwili, kiedy jesteśmy w stanie dzięki kolegom z PKP PLK zapewnić odpowiednie czasy przejazdu, komfort w podróży w pociągu a komfort podróży w autobusie są nieporównywalne – dodał Piotr Rybotycki. W nowym rozkładzie,
o czym pisze Rynek Kolejowy, siatka połączeń Pendolino zostanie rozszerzona o nowe miasta – Bielsko-Białą, Gliwice, Jelenią Górę, Rzeszów i Kołobrzeg.
Tymczasem także lubelscy busiarze toczą z PolskimBusem spór prawny, polegający na blokowaniu decyzji zezwalających na kursowanie na trasie do Warszawy, oraz w kierunku Krakowa. Piszemy o tym
na portalu Transport-Publiczny.pl.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.