Od września Polskie Linie Kolejowe zamykają dla ruchu pociągów linię kolejową nr 447. Wtedy właśnie rozpocznie funkcjonowanie autobusowa komunikacja zastępcza. Za część od Warszawy do Pruszkowa odpowiada ZTM w Warszawie. Tutaj miasto chce nadać priorytet autobusom i wytyczyć dla nich 6 km buspasa. O wspólnym bilecie z WKD na czas utrudnień oraz buspasach w ciągu Alei Jerozolimskich rozmawiamy z Katarzyną Strzegowską, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Martyn Janduła, Transport-Publiczny.pl: Do zorganizowania komunikacji zastępczej podczas remontu linii kolejowej nr 447 ZTM poszukuje w przetargu przewoźnika ze swoimi autobusami. Natomiast będą one dedykowane jedynie do obsługi Pruszkowa i Piastowa. Jak sprawa wygląda z warszawskimi dzielnicami Ursus i Włochy?
Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie: Ursus i Włochy są dzisiaj obsługiwane autobusami z układu warszawskiego. Planujemy zatem wzmocnienie tych linii pojazdami z komunikacji miejskiej w Warszawie. Mamy takie rezerwy i planujemy skierować je do wzmocnienia obsługi tych dwóch dzielnic. W sumie oddelegujemy 20 dodatkowych autobusów.
Czy udało się wypracować ZTM-owi wspólny bilet z WKD do Pruszkowa na czas modernizacji linii kolejowej 447?
W tej chwili WKD ma za zadanie obsłużyć swoich dotychczasowych pasażerów oraz oczywiście musi mieć świadomość, że część pasażerów korzystających dotychczas z SKM i Kolei Mazowieckich, przesiądzie się do ich składów. Mamy nadzieję, że taką podaż miejsc spółka zapewni pasażerom. Natomiast na tym etapie nie rozważamy zmiany funkcjonowania wspólnego biletu. Umowa jest podpisana i w tym zakresie nic się nie zmienia.
Czy zastępcza komunikacja autobusowa może liczyć na priorytet?
W tej chwili ZTM jest w fazie przygotowania całego projektu organizacyjnego na wytyczenie buspasa w ciągu Alej Jerozolimskich w obu kierunkach między rondem Zesłańców Syberyjskich a granicą Warszawy. Pozwoli to rzeczywiście nadać priorytet dla zastępczej komunikacji autobusowej. Mamy świadomość, że jeśli pasażerowie nie będą mieli możliwości korzystać z szyny, muszą mieć w miarę przyjazny przejazd ciągiem drogowym.
Czy poza niską podłogą planowane są inne udogodnienia dla pasażerów?
Zamawiamy autobusy z niską podłogą lub niskowejściowe. Ponadto zawarliśmy w opcji zamówienia pojazdy z klimatyzacją, co oznacza, że daliśmy możliwość wyboru przewoźnikom. Autobusy będą pomalowane jednolicie, lecz niekoniecznie w barwy warszawskie. Mamy świadomość, że mówimy o komunikacji zastępczej na rok. Autobusy do obsługi komunikacji miejskiej nie są dostępne od ręki w Warszawie i nie stoją u żadnego przewoźnika na placu, więc podeszliśmy do tego przetargu elastycznie. Czekamy na to, co oferenci chcą nam zaproponować.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.