PKP SA zapowiada, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy poznamy projekt zagospodarowania terenów nad dawnym dworcem Warszawa Główna. Obiekt – w nowej formie – ma powrócić do ruchu do 2018 r.
Warszawa Główna składa się z kilku równoległych projektów. Zarządca infrastruktury – PKP PLK – planuje w tym miejscu
odtworzenie przystanku Warszawa Główna – będzie on zbliżony do Towarowej. Dworzec ma przede wszystkim służyć pociągom z linii nr 8 (w kierunku lotniska, Piaseczna i Radomia).
Duży projekt realizować będzie też PKP SA. – Z punktu widzenia PKP SA jest to ogromny teren inwestycyjny. Potencjał tego terenu jest ogromny – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Do zagospodarowania jest 10 hektarów. Kolejarze prowadzą rozmowy z kilkoma podmiotami zainteresowanymi inwestycją. – Jesteśmy w trakcie oceny ofert, które zostały złożone dla tej lokalizacji. Chcielibyśmy do końca wiosny – czyli w kwietniu czy maju – mieć rozstrzygnięte postępowanie i wybranego partnera, z którym będziemy realizować zaproponowany przez niego projekt – mówi Bator.
W złożonych przez zainteresowane podmioty koncepcjach pojawiają się wspólne elementy. – W prawie wszystkich koncepcjach powtarza się częściowe bądź całkowite przykrycie torowiska, co z punktu widzenia miastotwórczego ma dużo sensu. Oczywiście wszystkie koncepcje uwzględniają to, że nowy przystanek na terenie Warszawy Głównej będzie zagłębiony w ziemi – mówi Jarosław Bator.
Kolej zapowiada dalsze rozmowy z miastem na temat zagospodarowania terenów w rejonie Warszawy Głównej. – Musimy na przykład rozwiązać problem nie najlepszego dostępu do tego terenu, kwestię połączenia z placem Zawiszy oraz ulicy Spiskiej, która w planach miasta jest przedłużona nad torami – mówi Bator.
– Chcemy wybrać partnera, który stworzy najlepszą koncepcję architektoniczną tak, żeby później w rozmowach trójstronnych – PKP SA z Xcity Investment, partner prywatny i miasto Warszawa – dokładnie ustalić podział zadań – dodaje Jarosław Bator.