Zapowiadane zmiany w pruszkowskiej komunikacji miejskiej nie wejdą w życie od 1 stycznia. Miasto jest dopiero na etapie określenia założeń do przetargu na nowego przewoźnika. Na razie trwają rozmowy z gminami Michałowice, Ożarów Mazowiecki i Brwinów. Mieszkańcy powinni docenić już teraz skoordynowanie autobusów z rozkładem pociągów.
Z początkiem roku w Pruszkowie miały nastąpić zmiany w komunikacji miejskiej w zakresie nowych linii autobusowych i nowej taryfy biletowej. Z uwagi jednak na duże zainteresowanie mieszkańców konsultacjami społecznymi – do Urzędu Miasta wpłynęło około 120 wniosków – znacznie wydłużyło przygotowania do przetargu na nowego przewoźnika autobusowego.
– Wszystkie wnioski mieszkańców zostały dokładnie przeanalizowane i te zagadnienia, które są możliwe do wprowadzenia od razu, zostały wprowadzone – mówi Andrzej Kurzela, zastępca prezydenta Pruszkowa. Mieszkańcy chcieli też między innymi, żeby
kursował bezpośredni autobus do Warszawy. – Ta część wniosków wykracza jednak poza obowiązki ustawowe Pruszkowa w zakresie publicznego transportu zbiorowego – zaznacza.
Udało się jednak wprowadzić zmiany w rozkładach jazdy, by dostosować kursy linii nr 1 do odjazdów pociągów SKM i KM. W mieście – na prośbę mieszkańców – pojawią się także dwa nowe przystanki. Jeden z nich zlokalizowany jest przy ul. Kościuszki w okolicach McDonald’s, a drugi przy ul. Warszawskiej w kierunku Pruszkowa dla linii 3. – Będzie on obsługiwał osiedle Broniewskiego (dawną Papiernię) – wyjaśnia zastępca prezydenta.
Urzędnicy wskazują, że ogłoszenie przetargu planowane jest dopiero w styczniu 2016 roku. – Trwają uzgodnienia z Gminami Michałowice dot. linii nr 2, Ożarów Mazowiecki – linii nr 6 i Brwinów – linii nr 4 w sprawie ustalenia szczegółów dotyczących współpracy i współfinansowania – mówi Andrzej Kurzela, zastępca prezydenta Pruszkowa. – Uzgodnienia te konieczne są do określenia założeń do przetargu na nowego przewoźnika. A zostaną one tak określone, aby w jak największym stopniu zaspokoić oczekiwania pasażerów korzystających z autobusów komunikacji miejskiej na terenie Pruszkowa i współpracujących gmin – zaznacza.
Pruszków zamierza wprowadzić na swoje ulice
wyłącznie jednego przewoźnika autobusowego. W tej chwili usługi swoje świadczą Europa Express City i PKS Grodzisk Mazowiecki. Pozwoli to także na zmianę taryfy biletowej. W planach jest stworzenie wspólnego biletu miesięcznego na wszystkie linie w cenie 50 zł dla osób posiadających Pruszkowską Kartę Mieszkańca. Pozostali będą musieli wydać 90 zł.
Planowane jest także wprowadzenie nowego biletu jednorazowego. Poza dostępnym u kierowcy, biletem jednoliniowym, do oferty ma być prowadzony także bilet godzinny. Obowiązywałby on we wszystkich liniach autobusowych z możliwością przesiadek. W przypadku posiadaczy karty, kosztowałby on 1 zł. Dla wszystkich pozostałych pasażerów cena wyniesie 3 zł.