Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Przebudowa WWK. Co z ruchem na Warszawie Centralnej?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Przebudowa WWK. Co z ruchem na Warszawie Centralnej?
fot. WU
Kolejarze przygotowują się do modernizacji linii średnicowej. Wśród wstępnych koncepcji organizacji ruchu pojawiało się zamknięcie Dworca Centralnego na czas prac na torach dalekobieżnych. Przedstawiciele PKP PLK i PKP SA podkreślają, że w tej chwili nie można jeszcze mówić, na ile i czy w ogóle dworzec może pozostać bez pociągów.

We wstępnych materiałach dotyczących przebudowy WWK, o czym mówiło też miasto, pojawiała się informacja o pięcioletnich utrudnieniach w związku z przebudową linii średnicowej. Ruch pociągów podmiejskich do centrum miał być zachowany, ale przez połowę tego czasu składy jeździłyby przez Dworzec Centralny. Przez cały okres prac na podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej pociągi dalekobieżne – wg pierwotnych koncepcji – jeździłyby przez Dworzec Gdański.

Do tej organizacji ruchu nie należy się jednak jeszcze przywiązywać. – To jest projekt, wstępna analiza. Nikt dzisiaj nie stwierdzi, jak będzie wyglądał ruch pociągów. PKP PLK powiedziały, że nie ma decyzji i nikt z całą stanowczością nie powiedział, że będzie wyłączony ruch z Centralnej – podkreśla Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik PKP SA.

Długi okres utrudnień wynikał z zakładanego harmonogramu remontu bądź odbudowy kolejnych obiektów inżynieryjnych w ciągu linii średnicowej. – Co to znaczy 2,5 roku? Jeżeli da się szybko przeprowadzić prace, to zmiany oraz utrudnienia będą minimalizowane. Szczegółowy plan zamknięć powstanie w najbliższym czasie – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Jak dodaje, wszystko zależy od tego, ile obiektów na raz będzie można remontować.

Kolejarze dokładny harmonogram muszą jeszcze skonsultować z miastem, gdyż jednoczesne zamknięcie wielu wiaduktów nad ważnymi ciągami komunikacyjnymi spowodowałoby paraliż. – Prace na średnicy muszą uwzględniać sytuację w ruchu miejskim, tym bardziej, że znaczenie kolei jako środka komunikacji miejskiej wzrośnie. Będziemy informować o kolejnych krokach – zapewnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5