Znamy rozstrzygnięcie w przemyskim przetargu na dostawę 15 fabrycznie nowych autobusów miejskich, w tym dwóch na gaz. O kontrakt walczyło dwóch producentów autobusów. Okazuje się, że całe zadanie do realizacji przypadnie wyłącznie firmie z Sanoka.
Przedmiotem zamówienia w przemyskim przetargu jest 15 fabrycznie nowych autobusów o długości ok. 12 metrów. Za autobus fabrycznie nowy uznaje się autobus wyprodukowany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed ustalonym umową terminem odbioru. Zamówienie jest podzielone na trzy części. Pierwsza dotyczy 13 autobusów o standardowym napędzie. Druga – to dwa autobusy CNG. W obu przypadkach cena to 60 proc. wagi oceny ofert, warunki techniczne to 25 proc., a gwarancja – 15 proc.
Miasto stawia na Autosana
Na dostawę autobusów z napędem dieslowym zgłosiło się dwóch producentów – Ursus Bus oraz Autosan. Cena zaproponowana przez drugą firmę była niższa i wynosiła 11,5 mln zł brutto. Nieco droższy okazał się Ursus Bus. Oferta firmy opiewała na 11,67 mln zł brutto. Zamawiający zdecydował się na udzielenie zamówienia Autosanowi, który pierwsze siedem sztuk pojazdów dostarczy do 30 lipca 2018 roku, zaś kolejne 6 – o miesiąc później. Co ważne podkreślenia, to nie cena okazała się decydująca, a parametry techniczne, dzięki którym Autosan uzyskał kilkupunktową przewagę nad konkurentem.
W przypadku autobusów napędzanych ciekłym gazem o zamówienie starał się wyłącznie Autosan, który wycenił swoją ofertę na 2,38 mln zł brutto. Mimo przekroczenia budżetu zamówienia (2,214 mln zł) zdecydowano się na rozstrzygnięcie tej części przetargu. Pojazdy dotrą do miasta do 30 sierpnia 2018 roku.
System informacji dla pasażera
Dodatkowo Przemyśl planuje wyposażyć własne autobusy w system informacji pasażerskiej i monitoringu wizyjnego – zarówno w nowych autobusach, jak i w 25 autobusach już eksploatowanych (Otokar Vectio 250LE – 12 autobusów, Solaris Urbino 10 – 2 autobusy, Solaris Urbino 12 CNG – 1 autobus, Jelcz PR 110 – 6 autobusów, Jelcz PR 120M – 1 autobus, Jelcz PR 120M/G – 3 autobusy). Wyposażenie obejmuje system informacji pasażerskiej, kasowniki, system monitoringu wizyjnego, system zliczania pasażerów w dwóch autobusach oraz system zajezdniowy, czyli oprogramowanie dyspozytorskie i wyposażenie dodatkowe.
Swoje oferty złożyły R&G Plus, Zakład Elektroniczny SIMS oraz Pixel. Pierwsza firma z Mielca okazała się tańsza i za doposażenie przemyskich autobusów chce 2,19 mln zł brutto. Zakład Elektroniczny SIMS zaoferował prace za 2,43 mln zł brutto, a Pixel zaoferował prace za 2,49 mln zł brutto. Zamawiający wybrał jednak najtańszą ofertę od R&G Plus. Parametry techniczne oraz okres gwarancji u wszystkich oferentów okazały się zbieżne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.