Województwo pomorskie opublikowało informację nt. długo oczekiwanego przetargu na wybór przewoźnika dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W tym samym postępowaniu województwo chce wybrać przewoźnika dla pozostałych tras w województwie do końca przyszłego roku.
Pierwotnie przetarg na przewoźnika obsługującego PKM miał zostać ogłoszony w lutym. Ryszard Świlski z zarządu województwa tłymaczył, że dokonano zmian w budżecie związanych ze zwiększeniem środków na transport kolejowy. Czy nie byłoby łatwiej skonstruować atrakcyjny rozkład jazdy, gdyby przewoźnika wybrano wcześniej? Na to pytanie odpowiadamy
tutaj.
Długo oczekiwany przetarg województwa, o którym pojawiła się już informacja w biuletynie unijnym, zaskakuje skalą. Został podzielony na kilka części. Pierwszą jest obsługa nowej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na trasach: Gdańsk – Gdańsk Port Lotniczy – Kartuzy/ Kościerzyna/ Gdynia, oraz Kościerzyna/ Kartuzy – Gdynia do końca obowiązywania obecnego rozkładu jazdy. Województwo przewiduje rozpoczęcie przewozów we wrześniu, ale w związku z prowadzonymi przez PKP PLK pracami we Wrzeszczu, może się to opóźnić.
Kolejne części zamówienia to obsługa wszystkich linii komunikacyjnych województwa, również tych, które obsługują obecnie Przewozy Regionalne, w rozkładzie jazdy wchodzącym w życie 13 grudnia 2015 r. Przetarg ma wkrótce zostać ogłoszony, wówczas opublikujemy więcej informacji na jego temat.
Przewoźnik będzie miał zapewniony tabor do obsługi PKM, które województwo zamówiło w Pesie. Ze względu na opóźnienia w pracach PKP PLK na stacji Wrzeszcz, przyjedzie on do województwa później (
pisaliśmy o tym tutaj). Województwo wybierze przewoźnika na mocy kryterium ceny (95%) i terminu zapłaty rekompensaty wykonawcy (5%).