Pruszków ma szansę otrzymać nie tylko nowe tory kolei podmiejskiej, ale także wyremontowany dworzec. PKP SA ogłosiły przetarg na przeprowadzenie. Prace zgodnie z harmonogramem miałyby zakończyć się za rok.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa dworca kolejowego Pruszków z usługą serwisu o konserwacji w okresie gwarancji. Oprócz przebudowy całego dworca przewidziano remont nawierzchni oraz istniejącej wiaty rowerowej, a także budowę wiaty śmietnikowej.
Dworzec został wzniesiony w 1924 r. Posiada trzy kondygnacje w częściach bocznych, dwie w części środkowej. Budynek dworca mieści obecnie funkcje publiczne i komercyjne z przewagą pustostanów i lokali komercyjnych. Obsługa pasażerów odbywa się w holu głównym, toalety publiczne umieszczono na parterze.
Zakres prac przewiduje pogłębienie piwnic wraz z ich dostosowaniem do pełnienia funkcji pomieszczeń technicznych. Przy okazji zostanie sprawdzony stan fundamentów oraz izolacji. Parter zostanie dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych, a ponadto przebudowane zostaną pomieszczenia w częściach bocznych, toalety oraz kasy. Na piętrach pomieszczenia zostaną przystosowane do funkcji biurowo-usługowej bądź do wynajmu (częściowo być może wykorzysta je, zgodnie z dokumentacją PKP SA, UM Pruszków). Ponadto przewidziano likwidację lukarn od strony peronu i odbudowę pierwotnej attyki, a także przywrócenie zabytkowego kształtu dachu.
Termin składania ofert mija 29 września. O wyborze zadecydują cena (92%) oraz termin realizacji (8%). Zgodnie z zapisami specyfikacji wynagrodzenie za wykonanie robót budowlanych wyniesie 90% wynagrodzenia całkowitego, a reszta to usługa serwisu i konserwacji.
Zamawiający wymaga, aby przebudowa została zrealizowana w terminie od 52 tygodni do 60 tygodni, licząc od daty zawarcia umowy. Termin wykonania zamówienia w zakresie usługi serwisu i konserwacji w okresie gwarancji to 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego robót.
mat. PKP SA mat. PKP SA