Scania, oprócz bogatej gamy silników spełniających normy Euro 6, pokazała na targach w Kortrijk trzy pojazdy. Dwa z nich powstały w... Słupsku.
Szwedzka Scania od lat rozwija silniki spalinowe, które przystosowuje do spalania paliw alternatywnych takich jak biodiesel, CNG czy etanol. Zainteresowanie tym ostatnim paliwem, ze względu na restrykcyjne przepisy podatkowe, poza Skandynawią i Brazylią jest znikome, toteż Scania zdecydowała się pokazać w Kortrijk takie produkty, które wzbudzą ewentualne zainteresowanie klientów.
Jednym z nich jest niskopodłogowa Scania City Wide, przeznaczona dla klienta włoskiego. Podobne pojazdy można już zobaczyć w Polsce – na zakup 18 sztuk najnowszego modelu szwedzkiego producenta zdecydował się Słupsk. Zarówno pojazd, który pokazano w Kortrijk, jak i część słupskich autobusów, napędzają 280-konne silniki zasilane CNG. Prezentowany pojazd (podobnie jak i inne targowe nowiny) był obiektem wielkiego zainteresowania chińskich odwiedzających, więc kto wie, może na następnych targach w Belgii zobaczymy łudząco podobną do Scanii odpowiedź...
Drugi z autobusów to hybrydowa Scania City Wide LE. Jej „hybrydowość” polega na zastosowaniu 320-konnego silnika na biogaz i wspomożenia go pomocniczym napędem elektrycznym o mocy 150 kW. Efektowny, srebrny, trzydrzwiowy pojazd wyprodukowano specjalnie na targi w Słupsku.
– Konstrukcja obu autobusów bazuje na aluminium, które wciąż jest podstawowym metalem stosowanym do produkcji naszych pojazdów. Jesteśmy dumni, że możemy je budować w waszym kraju – powiedział area menager Bus & Coaches firmy Scania, Birger Pettersona.
Trzecim z pojazdów, który pokazała Scania, jest międzymiastowy Interlink.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.