Aż siedem ofert wpłynęło na przetarg na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w ramach sieci MZDiK Radom. Zamawiający wymaga w nim fabrycznie nowych autobusów wyposażonych między innymi w klimatyzację, monitoring, systemem karty miejskiej i elektroniczną informacją pasażerską. Oferty będą teraz dokładnie sprawdzane.
Obecnemu operatorowi linii 1, 2, 5, 6 i 26, czyli firmie Michalczewski, dziesięcioletnia umowa skończy się w lipcu 2018 roku, dlatego w sierpniu ruszyła następna procedura przetargowa. Cena nie jest tu jedynym kryterium oceny ofert, bo pod uwagę brane są też proponowane przez oferentów terminy płatności (w proporcjach 60% za cenę i 40% za termin).
Dzisiaj (2 października) nastąpiło otwarcie ofert. Wystartowało w sumie siedem firm, które zaproponowały kwoty od 88,9 mln zł brutto do 111,2 mln zł brutto. Stawki za wozokilometr wahają się od 5,19 zł netto do 6,49 zł netto. Najtańszą ofertę złożył dotychczasowy przewoźnik – firma Michalczewski. Wszyscy oferenci startujący w przetargu zaproponowali identyczne terminy płatności, wynoszące od 26 do 30 dni. – Na realizację zamówienia przeznaczyliśmy 102,5 mln złotych brutto. Wszystkie oferty muszą teraz być bardzo szczegółowo sprawdzone pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym - mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZDiK.
Jak informuje MZDIK, w postępowaniu wpłynęły następujące oferty:
- Irex-4 ze Świętochłowic i Meteor z Jaworzna (konsorcjum) – kwota 91.325.286 zł brutto (5,33 zł netto za wozokilometr);
- Arriva Bus Transport Polska z Torunia – kwota 101.948.490 zł brutto (5,95 zł netto za wozokilometr);
- Mobilis z Izabelina – kwota 111.200.958 zł brutto (6,49 zł netto za wozokilometr);
- Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia – kwota 96.979.572 zł brutto (5,66 zł netto za wozokilometr);
- PKS Polonus z Warszawy i Transport and Infrastructure Management z Warszawy (konsorcjum) – kwota 100.577.754 zł brutto (5,87 zł netto za wozokilometr);
- BP Tour z Bełżyc i Nowak Transport ze Świerklańca (konsorcjum) – kwota 107.774.118 zł brutto (6,29 zł netto za wozokilometr);
- Michalczewski z Radomia – kwota 88.926.498 zł brutto (5,19 zł netto za wozokilometr).
Ze zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. Nowy operator będzie wykonywać około 1.670.000 wozokilometrów rocznie. Przewoźnik będzie też zobowiązany do kupna dla celów realizacji powyższej umowy 28 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych. W sumie na co dzień do obsługi linii potrzeba 26 autobusów, ale dwa mają stanowić rezerwę. Zwycięzca będzie mógł oczywiście kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, jeżeli uzna to za potrzebne.
Wszystkie nowe autobusy muszą oczywiście być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe. Muszą też być wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik, a ponadto w kasowniki w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i system dynamicznej informacji pasażerskiej (czyli między innymi monitory, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków). Co istotne – kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje obowiązki w oparciu o umowę o pracę.
Pierwsze cztery nowe autobusy wyjadą na radomskie ulice 1 sierpnia 2018 roku. Dziesięć dni później wykonawca ma realizować przewozy już siedemnastoma autobusami, a od 21 sierpnia 2018 roku ma być już komplet – 26 autobusów.