Trzy firmy: Skanska, Budimex i MTM złożyły oferty na budowę węzłów przesiadkowych przy przystankach PKM Jasień, Kiełpinek i Brętowo i dróg dojazdowych do przystanku Jasień i Kiełpinek. Oferty są niższe od kosztorysu, a najtańszą złożyła firma Skanska.
Gdańskie Inwestycje Komunalne otworzyły oferty w przetargu na budowę infrastruktury towarzyszącej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Chodzi o budowę dojazdów do przystanków PKM Jasień i Kiełpinek oraz na budowę węzłów integracyjnych PKM Jasień, Kiełpinek i Brętowo oraz infrastruktury towarzyszącej. Wpłynęły 3 oferty: firmy Skanska warta 36,3 mln zł, Budimexu, warta 41,2 mln zł, oraz MTM, warta 38,2 mln zł (ceny brutto). Zamawiający przeznaczył na wykonanie zadania 57 583 660,98 zł brutto. W przetargu w 100 proc. decyduje cena.
Inwestycja realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IIIC. Termin zakończenia prac wyznaczony jest na 30 września 2015. Prawidłowość złożonych ofert sprawdza obecnie komisja przetargowa. Wyniki przetargu powinny zostać ogłoszone w ciągu kilku najbliższych dni.
Zakres zamowienia jest szeroki. W przypadku przystanku PKM Jasień obejmuje m. in. budowę drogi dojazdowej do przystanku PKM Jasień na odcinku od ul. Kartuskiej wzdłuż planowanej ul. Gronostajowej i ul. Nowej Myśliwskiej do granicy opracowania infrastruktury towarzyszącej przystanku PKM Jasień, budowę drogi dojazdowej do zbiornika retencyjnego Jasień, podłączenie ul. Myśliwskiej oraz ul. Jasieńskiej do projektowanej drogi dojazdowej do PKM, budowę dojazdu do ogródków działkowych, budowę zatok autobusowych, budowę chodników, ścieżki rowerowej, miejsc postojowych, wiaduktu drogowego w ciągu ul. Gronostajowej, oraz obiektów inżynieryjnych.
Dla węzła integracyjnego PKM Jasień trzeba uwzględnić budowę dróg wewnętrznych na węźle, budowę pętli autobusowej, chodników i ścieżek rowerowych, budowę schodów terenowych, parkingu na 82 miejsc postojowych, zadaszonego parkingu dla rowerów na 32 miejsca, itd.
PKM Kiełpinek zyska nowe chodniki, drogi wewnętrzne, pętlę autobusową, ścieżki rowerowe. Miejsc dla samochodów i rowerów będzie tyle, co na przystanku PKM Jasień. Konieczna będzie też przebudowa istniejącej ul. Szczęśliwej na odcinku skrzyżowania z ul. Kartuską.
Budowa węzła integracyjnego przystanku PKM Brętowo obejmuje budowę drogi manewrowej, parkingu na 19 miejsc i zadaszonego parkingu dla rowerów na 32 miejsca, Wykonawcę czeka też przebudowa wodociągów, instalacji gazowych, czy elektrycznych we wszystkich lokalizacjach.
Więcej przeczytasz w serwisie Rynek Kolejowy.