Miejski Zakład Autobusowy w Skierniewicach ogłosił przetarg na dostawy dziesięciu 12-metrowych autobusów z silnikiem spalinowym. Pierwsze pojazdy, których zakup możliwy jest dzięki środkom unijnym, mają pojawić się jeszcze w tym roku.
MZK Skierniewice ogłosiły przetarg na dostawy 10 autobusów 12-metrowych. Zamówienie jest możliwe dzięki pozyskaniu przez miasto dofinansowania unijnego. Autobusy są przewidziane do 15-letniej eksploatacji. W tym czasie wykonawca musi zapewnić dostęp do części zamiennych.
Pojemność pojazdu określono na minimum 96 podróżnych, w tym 28 na miejscach siedzących. Dostęp do któregokolwiek z miejsc nie może wymagać pokonania więcej niż jednego stopnia. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 o szerokości efektywnej 1250 mm każde. Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe na zewnątrz, a w środku tablica LCD z wykazem wszystkich przystanków, kasowniki, system zliczania pasażerów, system automatycznej głosowej informacji o trasie, monitoring.
Pojazdy powinny być wyposażone w silnik spalinowy o mocy min. 183 kW, spełniający normę Euro 6. Zamawiający preferuje, by szkielet wykonany został z profili ze stali nierdzewnej. Zewnętrzne panele poszycia bocznego , dach i nadkola również powinny być – według preferencji MZK – wykonane z blachy nierdzewnej. Pozostałe elementy poszycia bocznego i nadkoli, ściana przednia i tylna oraz zderzaki mogą być wykonane z tworzyw sztucznych lub aluminium.
Termin składania ofert mija 7 maja. W postępowaniu mogą brać udział podmioty, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę fabrycznie nowych, niskopodłogowych, niskoemisyjnych autobusów 12-metrowych o wartości min. 8 mln zł netto.
O wyborze zadecydują cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (30%) oraz warunki gwarancyjne (10%). W przypadku oceny technicznej punktowane będą rodzaj pulpitu kierowcy (maksymalną liczbę punktów można dostać za regulację w dwóch płaszczyznach kierownicy wraz z tablicą wskaźników), liczbę miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomi niskiej podłogi, liczbę przełożeń w automatycznej skrzyni biegów (cztery przełożenia), podatność obsługowa poszycia bocznego (wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania, nitowania lub spawania na całej wysokości, licząc od dolnej krawędzi autobusu do podszybia) oraz spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich. W terminie do 15 października dostarczone ma zostać sześć autobusów, a do 31 marca 2019 r. – kolejne cztery.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.