PKP PLK rozstrzygnęły oba przetargi w ramach budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Linię 406 Szczecin Główny – Police, od lat pozbawioną ruchu pasażerskiego, przebuduje i zmodernizuje Trakcja PRKiI za 479,8 mln zł brutto. Trakcja zmodernizuje też wybrane elementy linii 273, 351 oraz 401.
W czerwcu zeszłego roku PKP PLK rozpisały kluczowe przetargi dla budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jeden z nich dotyczy wykonania projektu i modernizacji 24-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police, który od lat jest wyłączony z ruchu pasażerskiego. Istniejące perony zostaną gruntownie zmodernizowane, niektóre przystanki zmienią lokalizację, pojawią się tez zupełnie nowe. Kolejny przetarg obejmuje modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. Więcej o zakresie planowanych tras pisaliśmy
tutaj.
W sierpniu 2017 r. zamawiający
otworzył oferty w obydwu przetargach. Rezultat w przypadku linii 406 był jednak niemiłą niespodzianką – najtańsza oferta o ponad 100 mln zł przekraczała zaplanowany budżet, określony na nieco ponad 370 mln zł brutto.
Szczęśliwie jednak znalazły się środki na zwiększenie budżetu i dzisiaj (30 kwietnia) PKP PLK wybrał ofertę, złożoną przez Trakcję PRKIiI. Wykonawca wycenił swoją ofertę na 479,8 mln zł brutto. Zadeklarował tez najkrótszy termin realizacji wynoszący 25 miesięcy.
PKP PLK rozstrzygnęły tez drugi z przetargów zakładający wykonanie projektów i modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. Tutaj również wybrano ofertę Trakcji, która zaoferowała najlepszą cenę i najkrótszy czas. Wykonawca wycenił prace na 138,7 mln zł brutto oraz zadeklarował realizację przedsięwzięcia w ciągu 22 miesięcy.
Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. – Sieć SKM na starcie obejmie 40 przystanków, z czego na terenie Szczecina będzie ich aż 26. Przy liniach kolejowych znajdują się też strefy przemysłowe, które zostaną skomunikowane poprzez budowę nowych przystanków – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Niedawno uruchomiono
pierwsze połączenia w ramach pilotażu.