Partnerzy serwisu:
Komunikacja

SKM Warszawa planuje nowe trasy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
SKM Warszawa planuje nowe trasy
fot. WU
W związku z przewidywaną przebudową i modernizacją Warszawskiego Węzła Kolejowego SKM obsłuży nowe trasy. Pociągi pojadą m.in. do Piaseczna i Ożarowa. Zwiększy się wykorzystanie linii obwodowej przez Warszawę Gdańską.

W tej chwili w Warszawie funkcjonują cztery linie SKM. Roczna liczba pociągokilometrów wynosi ok. 3 mln pociągokilometrów – podobną wielkość pracy przewozowej kontraktuje województwo lubelskie. Rocznie z usług SKM korzysta ok. 22 mln pasażerów. – To pokazuje, że rozwijanie tego środka transportu jest celowe. Doszliśmy do tego momentu, że SKM wypełniła wolną przestrzeń. Projekty rozwojowe muszą wiązać się z inwestycjami – mówi Marek Chmurski z ZTM Warszawa. Taką okazją może być dalsza modernizacja i przebudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego, planowana na lata 2015-2022. Dziś (5 listopada) w warszawskim ratuszu przedstawiciele miasta, PKP PLK i PKP SA podpisali list intencyjny ws. sprawnego przeprowadzenia inwestycji. Pierwsze prace mają ruszyć w przyszłym roku, choć te największe rozpoczną się dopiero w 2018 r.

Władze Warszawy zapowiedziały zmiany w układzie tras SKM, uwzględniające możliwości Warszawskiego Węzła Kolejowego. Wymaga to porozumienia z Kolejami Mazowieckimi. – Musimy się tym tortem logicznie podzielić. Obszar, który SKM ma do zagospodarowania też jest w jakimś stopniu ograniczony – mówi Chmurski. Zwiększyć się ma obsługa linii przez Warszawę Gdańską – „małej” linii obwodowej, już obsługiwanej przez pociągi pasażerskie, jak i towarowej linii obwodowej, łączącej Gołąbki z Warszawą Gdańską. – Patrzyliśmy, gdzie są największe potrzeby i potencjał do zagospodarowania przez kolej. Linia średnicowa – nawet jeśli podniesie się jej przepustowość – nie jest z gumy i nie pomieści wszystkich pociągów ze wszystkich kierunków. Pociągi muszą mieć niezawodny przebieg – wyjaśnia Marek Chmurski.

Pociągi pojadą m.in. z Piaseczna do Legionowa i Wieliszewa przez Warszawę Gdańską. Warunkiem jest przebudowa układu torowego w Piasecznie i budowa przejścia torowego z linii radomskiej na obwodową. Pasażerowie będą mogli się dogodnie przesiadać do II linii metra na przystanku Warszawa Koło i I linii metra na Warszawie Gdańskiej. Zapowiadane są też nowe przystanki przy Obozowej i Powązkowskiej, zapewniające dogodne przesiadki na komunikację miejską. Rozważane jest wydłużenie linii do Zegrza lub w kierunku Radzymina. Pasażerowie jadący z Piaseczna do centrum będą mogli się przesiąść do pociągów lotniskowych, odjeżdżających co około kwadrans.

Miasto proponuje również uruchomienie linii z Ożarowa Mazowieckiego do Warszawy Rembertowa przez Warszawę Gdańską. Pociągi pojechałyby towarową linią obwodową, zatrzymując się na nowych przystankach przy Połczyńskiej, centrum handlowym Wola Park i Powązkowskiej. Powstać miałby też nowy przystanek przy Radzymińskiej, umożliwiający przesiadki na linię wołomińską. W perspektywie linia ta może zostać dociągnięta do Sulejówka Miłosny – w zależności od przepustowości szlaku i możliwości finansowych Sulejówka.

Rozwój sieci SKM jest jednym ze sposobów odpowiedzi na problem urban sprawl, czyli "rozlewania się" miast poza ich granice. Więcej o tym zjawisku tutaj.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Komunikacja

W 2022 r. SKM Warszawa nie wydłuży tras do Piaseczna i Zegrza

Komunikacja

W Warszawie coraz więcej Impulsów 2. Nie ma już 14WE

Komunikacja

Zobacz również:

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Prawo & Finanse

Beroud: Koszty drastycznie rosną, a część samorządów tnie dotacje

Roman Czubiński 06 września 2023

Prezes SKM Warszawa: Odczuwamy skutki modernizacji WWK

Komunikacja

W 2022 r. SKM Warszawa nie wydłuży tras do Piaseczna i Zegrza

Komunikacja

W Warszawie coraz więcej Impulsów 2. Nie ma już 14WE

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5