Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Solaris buduje dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Solaris buduje dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów
Fot. Solaris
Najnowszym projektem, nad którym pracuje Biuro Badań i Rozwoju firmy Solaris jest dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów. Nowe Trollino 24 ma być gotowe w połowie tego roku i ruszyć na testy. Nie jest to zbyt często stosowane rozwiązanie. Takie pojazdy jeżdżą w niektórych miastach Szwajcarii.

Po niedawnej prezentacji innowacyjnego trolejbusu wyposażonego w zwiększające zasięg ogniwo wodorowe dla przewoźnika Rigas Satiksme z Rygi, Dział Rozwoju firmy Solaris Bus & Coach przygotowuje pojazd, jakiego jeszcze w swojej ofercie nie miał – dwuprzegubowy, trójczłonowy trolejbus o długości ponad 24 metrów.

Szwajcarski pomysł

Prototypowy pojazd  – nowy Solaris Trollino 24 – powstaje z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz trolejbusów. Zakończenie produkcji dwuprzegubowego trolejbusu planowane jest na połowę 2018 roku. Następnie zostanie on przetransportowany na jazdy testowe do wybranych europejskich miast, podczas których pojazd podróżujący pod trakcją trolejbusową będzie przechodził badania homologacyjne dopuszczające go do ruchu pasażerskiego.

Dwuprzegubowe autobusy to rozwiązanie rzadko stosowane, ale w wielu miejscach na świecie takie pojazdy pojawiają się, choćby dla obsługi linii BRT. Ale dwuprzegubowy trolejbus to już wyjątkowo rzadki widok. Pojazdy tego typu produkuje szwajcarska firma Carrosserie Hess i jeżdżą m.in. w Zurychu, Genewie czy Lucernie. Solarisowy projekt jest przygotowany głównie z myślą o klientach zagranicznych, bo w naszym kraju jakiekolwiek trolejbusy jeżdżą tylko po ulicach Gdyni, Lublina i Tychów.

Jak będzie wyglądało Trollino 24

Najnowszy produkt Solarisa będzie pojazdem bardzo zaawansowanym technicznie. Napęd stanowić będą dwa silniki trakcyjne, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 94 Ah (58 kWh) ładowany będzie podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana będzie z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną. Aby ułatwić manewry w ruchu miejskim, czwarta oś pojazdu będzie skrętna. Pojazd, o unikatowym układzie drzwi 2-2-2-2-2, wyposażony zostanie ponadto m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.


wizualizacja: Solaris

Klimatyzowane miejsce pracy kierowcy wyposażone będzie w ogrzewany i wentylowany fotel z obrotnicą umożliwiający dobór najbardziej ergonomicznej pozycji. Kierowca będzie miał także do dyspozycji dwa 8-calowe monitory wyświetlające obraz z kamery skierowanej na pantograf, a także zewnętrznej kamery zamontowanej za drugim przegubem. W obszarze kabiny kierowcy nie zabraknie również monitora, dzięki któremu kierowca będzie mógł obserwować obraz z kamer monitoringu zamontowanych przy każdych drzwiach, a także kamery cofania. Pojazd posiadać będzie również rozbudowany system informacji pasażerskiej, na który składać się będą tablice kierunkowe oraz trzy 29-calowe monitory zamontowane w przestrzeni pasażerskiej. Dodatkowo, o komfort podróży pasażerów dbać będzie wydajna klimatyzacja oraz liczne gniazda USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. Oświetlenie wnętrza innowacyjnego trolejbusu wykonane będzie w energooszczędnej technologii LED.

W przestrzeni pasażerskiej zagospodarowano aż 53 miejsca siedzące, z których 16 jest dostępnych z niskiej podłogi, co ułatwi korzystanie z nich osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Producent przewidział także miejsca na wózki inwalidzkie i dziecięce oraz zatokę do przewożenia rowerów.

Trolejbusy od 2001 r.

Firma Solaris Bus & Coach wprowadziła do swojej oferty trolejbusy już w 2001 roku. Od tego momentu blisko 1200 pojazdów tego typu zostało zamówionych i dostarczonych do klientów z 16 państw. Nowe Trollino 24 to pojazd pod każdym względem innowacyjny, który jednocześnie stanowić będzie platformę do rozwoju kolejnych pozycji w portfolio firmy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Komunikacja

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Największe zamówienie wodorowe Solarisa. 52 autobusy pojadą pod Rostock

Przestrzeń

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Komunikacja

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Największe zamówienie wodorowe Solarisa. 52 autobusy pojadą pod Rostock

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5