W kwietniu Solaris zdobył dwa kolejne kontrakty na rynku niemieckim na dostawę autobusów elektrycznych. Pierwsza umowa została zawarta z przewoźnikiem VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii. Niemal identyczny pojazd bateryjny zakupiła firma Infra Furth Verkehr GmbH z pobliskiego miasta Furth.
Niemiecki operator komunalny VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii oraz prywatny przewoźnik Infra Furth Verkehr GmbH z Furth stawiają na elektromobilność. Na początku kwietnia podpisali oni kontrakty na dostawę nowych Solarisów Urbino 12 electric. Autobusy pojawią się w każdym z miast jeszcze przed końcem 2017 roku. W obu przypadkach będą one pierwszymi w pełni elektrycznymi autobusami w tych miastach. Kontrakty mają na celu przetestowanie innowacyjnych rozwiązań podpoznańskiego producenta oraz przybliżenie mieszkańcom pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii, stosowanymi dziś na szeroką skalę w komunikacji miejskiej.
Oba całkowicie bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w osie elektryczne ZF AVE 130 z zintegrowanymi silnikami elektrycznymi oraz napędy firmy Medcom. Zarówno napęd, jak i klimatyzacja oraz ogrzewanie wnętrza autobusu będą zasilane energią elektryczną z baterii o pojemności 240 kWh. W obu autobusach zastosowano ładowanie typu plug-in, co umożliwia nocne uzupełnianie baterii na terenie zajezdni. Dodatkowo na dachu obu pojazdów umieszczona zostanie ładowarka, która umożliwi ładowanie autobusów poza terenem zajezdni. Ponadto innowacyjne Solarisy przygotowane zostaną pod zastosowanie w przyszłości pantografu, co umożliwi szybkie doładowanie baterii na trasie przejazdu.
Nowoczesne i ekologiczne pojazdy wyposażone zostaną w szereg rozwiązań podnoszących jakość podróży i bezpieczeństwo pasażerów. Wydajna klimatyzacja zapewni wysoki komfort przejazdów pasażerom i kierowcy. Co więcej, wewnętrzne oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED, w tym także czerwone oznaczenie wyjść, ostrzegające pasażerów podczas zamykania drzwi. Na pokładzie autobusów zamontowany zostanie także system monitoringu, składający się z ośmiu kamer, dzięki którym kierowcy będą mogli lepiej obserwować i kontrolować wejścia i wyjścia pasażerów. Z kolei urządzenia zamontowane z tyłu będą przydatne przy manewrowaniu pojazdem.
Elektryczne solarisy dla sąsiadujących ze sobą niemieckich miast będą różniły się zewnętrznym malowaniem, oklejeniem, a także wyposażeniem wnętrza. W pojeździe dla Norymbergii będzie dostępnych 20 miejsc siedzących oraz dodatkowe trzy miejsca składane. Jego odpowiednik w Furth pomieści na pokładzie 28 pasażerów na miejscach siedzących i 5 na fotelach składanych.
Solaris obecny jest w Norymberdze od 2005 roku. Po ulicach tego bawarskiego miasta jeździ już 28 autobusów z logo zielonego jamnika. Osiem przegubowych nowych Urbino 18 Solaris dostarczył tam w połowie kwietnia 2017. Z kolei w Furth jeżdżą do tej pory dwa Solarisy Urbino 12.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.