Mercedes-Benz Conecto doczekał się swego następcy, a jego światowa premiera odbyła się pod Warszawą. W odróżnieniu od dotychczasowych modeli nowa generacja dostępna będzie w wersji standardowej i przegubowej nie tylko z napędem diesla, lecz także po raz pierwszy wyposażana będzie również w instalację gazową.
Dotychczasowe autobusy Conecto znane były przede wszystkim w Europie Środkowej i Wschodniej. Jeździ on już między innymi po drogach krajów nadbałtyckich, Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Bułgarii, Rumunii i Turcji. Nowy model ma umocnić pozycję Mercedes-Benz w tym rejonie. Jak zaznacza producent, elementami charakterystycznymi tych rynków są przetargi, w których decydującą rolę odgrywa cena oraz możliwie najniższe całkowite koszty użytkowania. Mercedes przekonuje przy tym, że nie trzeba jednocześnie rezygnować z nowoczesnych rozwiązań technicznych, w tym silników wysokoprężnych spełniających wymogi normy Euro VI oraz optymalnego wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa. Nowy Conecto w myśl producenta uzupełnia inny produkt – Citaro. Jednak nowe Conecto jest mniej zindywidualizowane i wyraźnie różni się niższymi kosztami zakupu.
W ciągu niemal dziesięciu lat obecności na rynku dotychczasowy model Conecto Mercedes-Benz sprzedał się w przedsiębiorstwach przewozowych Europy Wschodniej, a także w krajach Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej w liczbie przekraczającej 3000 pojazdów. Teraz Mercedes chce wyjść naprzeciw rosnącym oczekiwaniom pod względem bezpieczeństwa jazdy, komfortu pasażerów i wygody obsługi, dlatego poszerza ofertę nową rodziną pojazdów.
Nowy Conecto to dążenie producenta do niskich całkowitych kosztów użytkowania oraz minimalnej emisji zgodną z normą Euro VI. Conecto G korzysta z najnowszej, jeszcze bardziej ekonomicznej generacji silnika heavy duty OM 470. Alternatywnie Conecto może być po raz pierwszy wyposażony w niezwykle cichy i niskoemisyjny napęd na gaz ziemny. Dzięki temu na typowych rynkach gazowych, na przykład w Turcji lub w Europie Wschodniej, ma szansę stać się jeszcze bardziej interesujący.
Przykłady zaawansowanych rozwiązań technicznych w zakresie bezpieczeństwa stanowią elektroniczny system stabilizujący tor jazdy ESP w przypadku pojazdu jednoczłonowego oraz opracowane przez Mercedes-Benz zabezpieczenie przeciwzgięciowe ATC (Articulation Turntable Controller) w autobusie przegubowym, a także oś przednia z niezależnym zawieszeniem kół, odznaczająca się wysokim bezpieczeństwem i komfortem jazdy.
Niskopodłogowy autobus miejski dostępny jest jako trzydrzwiowy jednoczłonowy Conecto o długości 12,13 m oraz czterodrzwiowy przegubowy Conecto G o długości 18,12 m. Koncentrując się na wyraźnie określonych wersjach co do długości, silnika i wyposażenia. Jak twierdzi producent, Conecto jest bardziej niż kiedykolwiek wcześniej predestynowany do typowych przetargów w regionach, w których cena odgrywa szczególnie ważną rolę. Produkcja nowej rodziny autobusów już ruszyła.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.