W Szczecinie wciąż jednym z ważnych tematów są remonty infrastruktury tramwajowej. – Planujemy drugi etap przebudowy torowisk tramwajowych. Chcemy przebudować ok. 18 km torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą – zapowiada Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji i infrastruktury w Tramwajach Szczecińskich.
Remontem infrastruktury zajmuje się spółka Tramwaje Szczecińskie. – Właścicielem całej infrastruktury torowo-sieciowej jest Gmina Miasto Szczecin. Spółka Tramwaje Szczecińskie ma podpisaną umowę dzierżawy. Naszym zadaniem jest utrzymanie całej infrastruktury w sprawności technicznej. Jesteśmy też inwestorem zastępczym dla realizacji projektów związanych z przebudową infrastruktury torowo-sieciowej – wyjaśnia Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji i infrastruktury w Tramwajach Szczecińskich.
W latach 2008-2015 spółka wyremontowała ze środków własnych 6 km toru pojedynczego. Zrealizowano też projekt unijny, który oprócz modernizacji zajezdni Pogodno i budowy linii szybkiego tramwaju na Prawobrzeże zakładał remont infrastruktury. Prace zrealizowano w węźle Brama Portowa, na ciągach aleja Piastów, ul. Energetyków wraz z pętlą Basen Górniczy, Wawrzyniaka, a także rozjazdy na skrzyżowaniu Jagiellońskiej i al. Bohaterów Warszawy. – W ramach tego zadania realizowaliśmy przebudowę infrastruktury transportowej o długości 12.891 metrów – wylicza Gawrońska.
Na tym plany Szczecina nie kończą się. – Planujemy drugi etap przebudowy torowisk tramwajowych. Chcemy przebudować ok. 18 km torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Szacunkowy koszt to ponad 200 mln zł – informuje Krystyna Gawrońska.
Na liście znajduje się siedem odcinków. Pierwszy z nich obejmuje ciąg al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia (wraz z pl. Rodła) do ronda Giedroycia. Kolejna trasa wiedzie Kołłątaja i Asnyka do pętli Niebuszewo. Trzeci odcinek to trasa pl. Żołnierza Polskiego – pl. Hołdu Pruskiego – ul. Matejki – ul. Piłsudskiego do pl. Rodła. Zakładany jest remont torowiska wzdłuż Powstańców Wielkopolskich do pętli Pomorzany wraz z jej rozbudową, a także ul. Mickiewicza od mostu Akademickiego do przystanku Wernyhory. Przebudowane zostaną także torowiska na pl. Szarych Szeregów oraz w obrębie węzła Wyszyńskiego.
Projekt, który będzie realizować Szczecin obejmuje też przebudowę zajezdni Golęcin, przebudowę dwóch podstacji trakcyjnych oraz budowę nowej podstacji. Ponadto planowany jest
zakup 42 pojazdów w pełni bądź częściowo niskopodłogowych oraz dalszą modernizację Tatr.