Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Szczecin zamawia tramwaj do samodzielnego złożenia

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Szczecin zamawia tramwaj do samodzielnego złożenia
fot. Kapitel, public domain Wikimedia commons
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę nowych części i podzespołów do złożenia na miejscu jednego przegubowego tramwaju. Pojazd ma zostać złożony w ciągu stu dni. Przewoźnik chce zdobyć w ten sposób doświadczenie przed nowym rozdaniem środków unijnych.

W ramach kontraktu dostarczone mają zostać polakierowane człony nadwozia w barwach zamawiającego z wklejonymi szybami oraz zamontowaną sklejką podłogową, osadzone na kompletnych wózkach. Wykonawca będzie musiał dostarczyć także wszelkie pozostałe elementy, podzespoły, materiały, wyposażenie oraz części mechaniczne i elektryczne, niezbędne do zmontowania przez Tramwaje Szczecińskie jednego przegubowego, wieloczłonowego, częściowo niskopodłogowego tramwaju wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym.

Do zadań wykonawcy będzie należało dostarczenie kompletnej dokumentacji technicznej i montażowej, a później nadzór i służenie pomocą w trakcie prac montażowych. Tramwaje Szczecińskie planują złożyć pojazd w ciągu 100 dni od podpisania umowy. Ponadto wybrana firma będzie musiała uruchomić i sprawdzić działanie wszystkich elementów tramwaju, a następnie uzyskać homologację na pojazd.

Termin składania ofert upływa 30 stycznia br. O wyborze w 70% zadecyduje zaoferowana cena. Pozostałe punkty zostaną przyznane za termin wykonania – całe zamówienie ma zostać zrealizowane nie później niż w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Zamawiający wymaga minimalnej gwarancji 24 miesięcy.

Specyfika pojazdu

Długość pojazdu wynieść ma od 28 do 32 m, a szerokość – 2,3-2,4 m. Udział części niskopodłogowej, znajdującej się max. 350 mm nad poziomem główki szyny, powinien mieścić się w przedziale od 25 do 50% powierzchni tramwaju – w tej części przewidziano co najmniej sześć miejsc siedzących (preferowane podwójne), miejsce na wózek inwalidzki, biletomat oraz rozkładaną rampę. Pojemność określona jest na minimum 190 osób (przy 5 os. na m kw.), w tym 60 na miejscach siedzących + 2 siedzenia uchylne. Tramwaj powinie być wyposażony w głosową i wizualną informację pasażerską, system emisji reklam oraz monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.

Nadwozie powinno być wykonane w formie konstrukcji metalowej, całkowicie spawanej, o podwyższonej odporności na korozję. Zamawiający nie dopuszcza stosowania aluminium w konstrukcji nośnej. Na poszycie zewnętrzne specyfikacja przewiduje blachę lub ewentualnie panele z tworzywa sztucznego.

Tramwaj ma być zbudowany z myślą o minimum 25-letniej eksploatacji z uwzględnieniem warunków szczecińskich. Nie mogą być stosowane elementy i technologie, które we wcześniej produkowanych tramwajach były obarczone wadami konstrukcyjnymi bądź skutkowały uszkodzeniami elementów pojazdu. Z ciekawych rzeczy specyfikacja przetargu zakłada otwieranie pojazdu bez użycia kluczyka – za pomocą np. karty magnetycznej, elektronicznej czy innego urządzenia elektronicznego. Ponadto tramwaj powinien być wyposażony w akumulatory, umożliwiające np. zjazd tramwaju ze skrzyżowania w razie zaniku zasilania.

Ważne doświadczenie

Dlaczego Tramwaje Szczecińskie zdecydowały się na zamówienie tramwaju „do złożenia” zamiast po prostu kupić nowy pojazd? – Dzięki takiej transakcji mamy zatrudnienie dla 60 pracowników. Zdobywamy doświadczenie, które może przydać się później, przy kooperacji z innymi producentami tramwajów. Poza tym to świetne doświadczenie i sprawdzian przed ubieganiem się o fundusze unijne z nowej puli – wyjaśnia „Gazecie Wyborczej” Krystian Wawrzyniak, prezes przewoźnika. Nietypowy tramwaj ma być sprawdzianem przed nową perspektywą unijną, czy w ogóle warto iść tą drogą.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Jakub Rösler 21 lipca 2023

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Komunikacja

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Redakcja/inf. pras. 19 kwietnia 2023

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Komunikacja

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Przestrzeń

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 28 marca 2023

Zobacz również:

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Jakub Rösler 21 lipca 2023

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Komunikacja

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Redakcja/inf. pras. 19 kwietnia 2023

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Komunikacja

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Przestrzeń

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 28 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5