Niskopodłogowy tramwaj Metelica jest w trakcie czteromiesięcznych testów na moskiewskiej sieci tramwajowej. Tramwaj powstał w białoruskim zakładzie producenta, który został stworzony w formie joint venture z firmą Biełkommunmasz.
Moskiewski operator – firma Mosgortrans – testuje w tej chwili szerokotorowy tramwaj Stadlera. To prototyp niskopodłogowego tramwaju Metelica, który powstał w fabryce Stadler w Mińsku. Dwukierunkowy tramwaj został stworzony tak, aby spełniać wymogi typowe dla krajów WNP. Zaprojektowano go specjalnie do pracy w trudnych warunkach pogodowych – producent zapewnia, że świetnie sprawdzi się temperaturze zarówno -40, jak i +40 stopni Celsjusza.
Tramwaj ma 26,7 m długości i 2,5 m szerokości. Jest w stanie pomieścić do 250 pasażerów, z czego 58 osób na miejscach siedzących. Jego maksymalna prędkość to 75 km/h. Tramwaj przechodzi testy zarówno bez pasażerów, jak i z ich udziałem.
Testy tramwaju są częścią projektu moskiewskiego operatora, w ramach którego władze firmy Mosgortrans przygotują zamówienie na nowe tramwaje. W tym celu firma sprawdza jakość, niezawodność i zadowolenie pasażerów wśród tramwajów różnych producentów. Do tej pory udało się już przetestować tramwaje firmy TramRus, będącej joint venture Alstomu i Transmaszholdingu.
fot. Mosgortrans