Dzisiaj minął termin składania koncepcji architektoniczno-budowlanych na rozbudowę II linii metra na Bemowo i Bródno (w ramach tzw. odcinka 2+3). Z ośmiu zaproszonych do udziału w konkursie firm projekty złożyło sześć pracowni.
Pod koniec zeszłego roku Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla drugiego etapu rozbudowy II linii metra (tzw. 3+2). Obejmuje on dwie stacje na Bemowie (odcinek zachodni) oraz trzy na Targówku i Bródnie (odcinek wschodnio-północny). Startujący mogli składać wnioski o udział tylko na jeden z dwóch odcinków.
W maju wnioski o udział w postępowaniu złożyło dziewięć firm, z czego pięć na odcinek wschodnio-północny i cztery na zachodni. Do składania ofert zaproszono jednak osiem podmiotów. Dzisiaj minął termin składania prac konkursowych. Jak informuje Metro Warszawskie, wpłynęło sześć koncepcji – po trzy na każdy odcinek. Spółka nie zdradza, kto złożył prace, bowiem zostały one złożone anonimowo. Teraz zawartość pudeł będzie analizować sąd konkursowy. Wyłonionych zostanie dwóch zwycięzców, po jednym dla odcinka zachodniego i wschodniego. Oceny prac uczestników dokona sąd konkursowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele miasta stołecznego Warszawy i Metra Warszawskiego. Zwycięzcy, oprócz otrzymania nagrody pieniężnej, zostaną zaproszeni do negocjacji w sprawie umów na wykonanie projektów budowlanych.
Na odcinek zachodni, o długości ok. 2,12 km, składają się dwie stacje z dwoma odcinkami tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-5 o roboczej nazwie Ulrychów (Wola Park) znajdzie się pod Górczewską, w rejonie ulicy Białowiejskiej. Kolejna stacja, C-4 o roboczej nazwie Górce (Powstańców Śląskich), jest zaplanowana pod Górczewską, w rejonie ratusza dzielnicy Bemowo oraz skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich.
Na odcinku wschodnio-północnym, o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje i trzy odcinki tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej.
Odcinki objęte konkursem powstaną do 2022 r. w ramach drugiego etapu rozbudowy II linii metra. Wcześniejszy etap zakłada budowę tzw. odcinków 3+3, przylegających bezpośrednio do centralnego odcinka II linii metra i obejmujących po trzy stacje w każdą ze stron. Na Woli, na odcinku zachodnim, pociągi dojadą do stacji C-6 Księcia Janusza. Natomiast na Targówku do stacji C-18 Trocka (ex Targówek II). Wykonawcy da tego etapu
zostali już wybrani, jednak nie podpisano jeszcze umów. Odcinki te powinny być gotowe w 2019 r.