W Bydgoszczy trwają kolejne prace przy budowie linii tramwajowej do dzielnicy Fordon. W ostatnich tygodniach otwarto nowe odcinki ulic. Zaczynają się pierwsze prace przy zagospodarowaniu przyległych terenów.
Las słupów trakcyjnych wyrósł w rejonie ul. Geodetów, gdzie powstaje końcowa pętla tramwajowa z elementami zajezdni. Ułożono tam także większość torów (w tym 7 odstawczych). Na budowę czeka jeszcze hala serwisowa. Wkrótce wykonywana będzie też drogowa część tej inwestycji.
Wiele zmian zachodzi także na skrzyżowaniu ul. Andersa z Wyzwolenia. Kierowcy korzystają z nowego odcinka ul. Wyzwolenia pomiędzy ulicami Dowbor-Muśnickiego i Andersa. Łączy się on z ulicą Andersa pod kątem prostym, co poprawiło bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Rozbierana jest też stara jezdnia. Udostępniono do ruchu kolejne relacje i na rondzie na przecięciu ul. Wyzwolenia i Orląt Lwowskich. Z ul. Wyzwolenia w kierunku północnym mogą korzystać na razie tylko autobusy.
Gotowy jest także przejazd tramwajowy w ciągu ul. Akademickiej w sąsiedztwie ronda Misji Pokojowych ONZ. Otwarto także skrzyżowanie Andersa z Kleeberga. W rejonie tego skrzyżowania ułożono także wiążącą warstwę asfaltu. Prace w tym rejonie trwają jeszcze na odcinku ul. Kleeberga od Berlinga w kierunku budynku Fordońskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Prace drogowe toczą się także na pętlach awaryjnych w rejonie ulic Piłsudskiego i Korfantego. Na estakadzie nad stacją Bydgoszcz Wschód trwa zbrojenie i betonowanie części zmontowanych w marcu. Na wielu skrzyżowaniach trwają przygotowania do montażu sygnalizacji świetlnych. Wzdłuż ulicy Akademickiej budowane są też perony przystankowe. Kończą się tam także prace związane z podbijaniem torów.
– Jeszcze przed wakacjami rozpocznie się budowa ronda na styku ulic Inwalidów, Lewińskiego i Harcerskiej – wyjaśnia kierownik kontraktu, Andrzej Pastwa z firmy „Gotowski”. – Zaplanowano tam między innymi obniżenie poziomu jezdni o ponad metr. Poza tym przebudowy wymagać będzie wodociąg o średnicy jednego metra. Powstanie też nowa kanalizacja. To będzie wymuszało znaczące zmiany w organizacji ruchu. Obniżenie poziomu ronda wraz z dojazdami pozwoli na przejazd pod estakadą wszystkich standardowych pojazdów. Obecnie funkcjonuje tam ograniczenie wysokościowe. Wokół ronda dobudowane zostaną chodniki, a teren wokół zagospodarowany będzie zielenią. Przebudowany zostanie także przejazd kolejowy na ul. Inwalidów (przez magistralę węglową) – dodaje.
Warto dodać, że zaczynają się też pierwsze prace przy zagospodarowaniu zielenią przyległych terenów. Nowe zieleńce zakładane są u zbiegu ulic Andersa i Andersena. Nasadzenia pojawiają się także w rejonie ul. Andersa i Wyzwolenia. Od ulicy Lewińskiego ustawione są krawężniki, które oddzielą torowisko od terenów zielonych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.