Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie wielobranżowej koncepcji trasy szybkiego tramwaju od Kasprzaka do Wilanowa. Oferty złożyło siedem podmiotów, z czego najtańszą Halcrow Group Limited. Spółka zapowiada wybranie oferty w ciągu miesiąca.
Przetarg na wykonanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla trasy szybkiego tramwaju od Kasprzaka do Wilanowa spółka ogłosiła w zeszłym miesiącu. Projektant będzie musiał przeanalizować różne warianty i technologie przebiegu. Warianty inwestorskie zakładają realizację nawet kilku tuneli na trasie szybkiego tramwaju oraz odgałęzień na Dolnym Mokotowie oraz w rejonie stacji metra Ratusz (
więcej o propozycji przebiegu). Zadaniem wykonawcy będzie też przygotowanie projektu stałej organizacji ruchu, analizy układu zasilania sieci trakcyjnej, a także materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej.
W przetargu wpłynęło siedem ofert. Najtańszą złożyła firma Halcrow Group Limited. Rozpiętość cenowa była spora – oferty mieściły się w przedziale od 2,7 mln zł netto do 4,65 mln zł netto (odpowiednio od 3,33 do 4,9 mln zł brutto). Spółka zapowiada, że w ciągu miesiąca dokona oceny złożonych propozycji.
Zamówienie podzielone jest na sześć zadań (odcinków_ i trzy etapy. Zadanie A obejmuje odcinek od ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego; zadanie B – od Dworca Zachodniego do skrzyżowania z Grójecką, zadanie C – ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i Boboli, zadanie D – od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina i ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny), zadanie E – od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego oraz zadanie F – koncepcja torów odstawczych bądź pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał (m.in. z możliwością doprowadzenia torów w rejon Muzeum Historii Żydów Polskich).
W ramach I etapu – w ciągu sześciu miesięcy od zawarcia umowy – wykonawca ma przygotować m.in. pełną inwentaryzację terenu i działek oraz koncepcję układu geometrycznego trasy tramwajowej. Określi też kolizje oraz szacunkowe koszty realizacji. W II etapie oddzielnie dla każdego z zadań powstaną materiały niezbędne dla uzyskania decyzji środowiskowej. Wykonawca będzie miał na to dziewięć miesięcy. Ostatni, III etap obejmuje ostateczną wersję opracowania dla wariantu wskazanego w decyzji środowiskowej.
Zestawienie ofert i szczegóły na portalu Monitor.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.