Kończą się wielowariantowe analizy przebiegu trasy tramwajowej na Gocław. – Zakładamy, że z opracowania będzie wynikało, że najkorzystniejszym wariantem – mimo różnych głosów – jest przebieg przy Kanale Wystawowym – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Jedną z inwestycji, którą Tramwaje Warszawskie, zamierzają zrealizować w ramach obecnej perspektywy finansowej UE,
jest linia tramwajowa na Gocław. Jak informuje spółka, wniosek wraz z kartą informacyjną o przedsięwzięciu w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla projektu trasy tramwajowej na Gocław został złożony w zeszłym roku. Wydane zostało postanowienie o konieczności wykonania raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. – Aktualnie opracowywane są wielowariantowe analizy wariantowania przebiegu trasy tramwajowej, które oceniane będą w zakresie kryteriów ekonomicznych, społecznych, środowiskowych oraz potokowych, a także raport o oddziaływaniu na środowisko – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Spółka wskazała w karcie informacyjnej preferowane warianty przebiegu trasy. – Przedstawione zostały dwa warianty o wspólnym przebiegu po wschodniej stronie Kanału Wystawowego poczynając od al. Waszyngtona do miejsca zmiany przebiegu Kanału Wystawowego na wysokości przedłużenia ulicy Obrońców. Następnie zależnie od wariantu trasa prowadzić będzie do ulicy Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego (wariant 1) równolegle do ulic Międzynarodowej i Afrykańskiej po wschodniej stronie zabudowy mieszkalnej lub (wariant 2) równolegle do Kanału Wystawowego po jego południowej stronie i dalej w rezerwie drogowej przeznaczonej do budowy al. Tysiąclecia – informuje Michał Powałka. Dalej tramwaj, w obu wariantach, prowadzić będzie w korytarzu ul. Bora-Komorowskiego aż do istniejącej pętli autobusowej Gocław.
Spółka podkreśla, że ostateczny wariant pojawi się po opracowaniu raportu środowiskowego. Propozycje nie muszą ograniczać się do wskazanych w karcie informacyjnej. Tramwaje Warszawskie informują, że w szczególności analizie technicznej i środowiskowej podlega wariant wzdłuż ulicy Saskiej. – Zakładamy, że z opracowania będzie wynikało, że najkorzystniejszym wariantem – mimo różnych głosów – jest przebieg przy Kanale Wystawowym – mówi Krzysztof Karos, prezes spółki.
We wrześniu, w ramach prac na raportem środowiskowym, rozpoczną się konsultacje społeczne. – Po uzyskaniu decyzji o ostatecznym wyborze (wskazaniu) wariantu przez Oorgan wydający decyzję środowiskową, przystąpimy do opracowywania szczegółowej dokumentacji budowy trasy tramwajowej – informuje Powałka.
Elementem projektu jest też
zakup taboru. Przewidziano dla tej trasy 18 sztuk pojazdów jednokierunkowych o długości do 33 metrów. Szacunkowa wartość projektu sięga 320 mln zł. Według zeszłorocznych zapowiedzi realizacja tramwaju na Gocław będzie przypadać na lata 2020-2022.