Tramwaje Warszawskie przygotowują się do odbudowy trasy tramwajowej na ulicy Kasprzaka. – Obszar przy Wolskiej i Połczyńskiej rozwija się, jeżeli chodzi o budownictwo mieszkaniowe. Jesteśmy na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej – mówi Krzysztof Karos, prezes spółki. Zapowiada jednocześnie kolejne przerwy w kursowaniu tramwajów na już istniejącym odcinku torowiska na Kasprzaka.
Tramwaje Warszawskie intensywnie przymierzają się do odbudowy torowiska na ul. Kasprzaka. Ruch tramwajowy na odcinku na zachód od ul. Skierniewickiej zawieszono w 1990 r. – Chcemy połączyć ulicę Wolską z ulicą Kasprzaka i Rondem Daszyńskiego. Będzie to zdecydowanie dobre uzupełnienie systemu tramwajowego w Warszawie – szczególnie, że ten obszar przy Wolskiej i Połczyńskiej rozwija się, jeżeli chodzi o budownictwo mieszkaniowe – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Okazją dla inwestycji jest nowa perspektywa unijna. – Jesteśmy w tej chwili na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej – mówi Karos. Wcześniej tramwaje dojeżdżały do Wolskiej al. Prymasa Tysiąclecia (dawniej al. Rewolucji Październikowej). Teraz linia otrzyma nowy przebieg – tramwaje do Wolskiej dojadą bezpośrednio ulicą Kasprzaka. – To będzie bardzo ciekawy projekt. Chcemy dla tramwajów pozyskać dzisiejszy tunel samochodowy w stronę Jelonek. Przy okazji przełożymy torowisko na środek ulicy Wolskiej – nie będzie skośnego przejazdu przy Elekcyjnej. Układ drogowy zostanie uporządkowany – mówi Krzysztof Karos.
Jak zapowiada prezes Tramwajów Warszawskich, można liczyć, że nowa trasa ruszy w 2018 r. – Chcielibyśmy tak zrobić, żeby tramwaj na Kasprzaka został uruchomiony, jak będzie oddany odcinek II linii metra z trzema stacjami do Księcia Janusza. Może uda się nieco wcześniej – mówi Karos.
Zanim jednak ruszy nowa trasa, pasażerowie muszą liczyć się z dalszymi utrudnieniami na już funkcjonującym odcinku torowiska w ciągu ul. Prostej i Kasprzaka. Już raz – przez okres czterech lat – był tutaj zawieszony ruch w czasie budowy centralnego odcinka II linii metra. – Trzeba pamiętać, że przy okazji budowy dalszego odcinka II linii będzie wykorzystywana również ulica Kasprzaka, powstanie tutaj wentylatornia. W związku z tym też jakaś przerwa w komunikacji tramwajowej będzie konieczna – zaznacza Krzysztof Karos.
Więcej na temat tej inwestycji oraz innych planowanych tras przeczytasz w Monitorze - nowym serwisie ZDG TOR.