Tramwaje Śląskie opublikowały protokół z otwarcia ofert w przetargu na dostawę dziesięciu nowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów. Tańszy od Cegielskiego jest Modertrans, ale zarazem oferuje mniejszy udział niskiej podłogi oraz mniejszą liczbę dwustrumieniowych drzwi.
Jak
pisaliśmy, wczoraj (18 września) Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów.Długość pojazdu określono na 13,5 m, udział niskiej podłogi na min. 20%, a pojemność na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 na miejscach siedzących. Więcej o specyfikacji pisaliśmy
tutaj.
Tramwaje Śląskie zamieściły protokół z otwarcia ofert w przetargu z otwarcia ofert. Modertrans złożył tańszą ofertę, opiewającą na kwotę 35,3 mln zł brutto. Konkurent, firma H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, zaproponował kwotę 45 mln zł brutto. Tramwaje Śląskie poinformowały, że obie oferty mieszczą się w budżecie. Ten opiewa na kwotę 48 mln zł brutto, w tym 32,7 mln zł brutto na zamówienie podstawowe.
Cegielski bije za to ofertę Modertrans w innych aspektach. Producent zaproponował udział niskiej podłogi na poziomie 61,98%, podczas gdy w przypadku produktu Modertransu wynosi to zaledwie 30,4%. Cegielski zgłosił też możliwość wykonania dwóch dodatkowych strumieni drzwi ponad wymagane minimum – wówczas wszystkie drzwi w pojeździe byłyby dwustrumieniowe. Modertrans nie zgłosił żadnych dodatkowych strumieni drzwi. Przypomnijmy – zgodnie ze specyfikacją minimalna liczba drzwi dla pasażerów to trzy, z czego te środkowe powinny być dwustrumieniowe.
O wyborze wyborze zadecydują cena (77%), długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego (15%) oraz rozwiązania techniczne (8%). W kwestii kryteriów technicznych punkty można otrzymać za zaoferowanie pantografu zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (zamawiający stawia na unifikację z obecnie eksploatowanym taborem) oraz zaproponowanie dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum (tj. dwóch jednostrumieniowych i jednych dwustrumieniowych). Ocenie podlegać będzie długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu powyżej 20% długości podłogi całego przedziału pasażerskiego.