fot. Tomasz Górny (Nemo5576), lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsTramwaj typu Pt
Tramwaje Śląskie prowadzą przetarg na przebudowę członu środkowego w używanym wagonie Ptb z Frankfurtu nad Menem na człon niskopodłogowy. Jeśli się powiedzie, operator nie wyklucza przebudowy kolejnych dziewięciu pojazdów. W wyniku przebudowy tramwaje staną się jednokierunkowe. Najtańszą ofertę złożył Protram.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa środkowego członu w dwukierunkowym tramwaju Ptb, wyprodukowanym w 1973 r., na człon niskopodłogowy. Wpierw jednak wykonawca musi przedstawić projekt przebudowy. Obecnie podłoga tramwaju znajduje się na wysokości 960 mm nad poziomem główki szyny. W efekcie przebudowy, która ma odbyć się do końca roku, tramwaj stanie się jednokierunkowy. W członie niskopodłogowym podłoga znajduje się na poziomie 350 mm.
Na razie Tramwaje Śląskie zdecydowały się na przebudowę – na próbę – tylko jednego członu. – Chcemy przebudować najpierw jeden wagon żeby wypracować pewne rozwiązania i mieć możliwość wyeliminowania ewentualnych trudności zanim przystąpimy do przebudowy kolejnych wagonów. Po drugie wciąż realizujemy wiele zadań inwestycyjnych, w czasie których wykorzystujemy te wagonu ze względu na ich dwukierunkowość. Kiedy nasz tabor poszerzony zostanie o zamówione 12 nowych dwukierunkowych tramwajów firmy Modertrans, będziemy mogli stopniowo przebudowywać kolejne wagony – mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.
Przetarg zawiera również prawo opcji uwzględniającej przebudowę kolejnych dziewięciu członów do wykorzystania w latach 2016-2018. Tramwaje Śląskie zakładają, że rocznie przebudowywane byłyby maksymalnie trzy człony. – Wykorzystanie prawa opcji uzależnione jest przede wszystkim od posiadania przez spółkę wystarczającej ilości środków finansowych na przebudowę kolejnych wagonów w danym roku budżetowym – wyjaśnia Zowada.
Termin składania ofert minął dzisiaj. O wyborze zdecyduje przede wszystkim cena (95%). Dodatkowe punkty można otrzymać za wydłużenie gwarancji z 48 do 60 miesięcy. – Wpłynęły dwie oferty, z czego oferta Protramu jest prawie o 600 tys. zł tańsza od złożonej przez Modertrans. Cena Protramu wynosi niespełna 1,5 mln zł za całość – informuje Andrzej Zowada.
Tramwaje Śląskie posiadają w sumie, wg stanu na grudzień ub.r., 14 stanowią używane wozy z serii Pt. – Przetarg nie obejmuje wszystkich wagonów z uwagi na przyjęty przez spółkę plan przewidujący modernizację maksymalnie 10 tramwajów, pierwszego w tym roku i kolejnych po trzy sztuki w latach 2016 – 2018. Taki przyjęliśmy plan, co jednak nie wyklucza możliwości modernizacji następnych wagonów – mówi Andrzej Zowada.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.