Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na opracowanie studium przedprojektowego dla przedłużenia linii tramwajowej do dzielnicy Kostuchna na południu Katowic. Dokument będzie gotowy w połowie wakacji.
Planowana linia tramwajowa ma połączyć istniejącą pętlę Brynów z dzielnicami Ochojec, Piotrowice i Kostuchna. Przy rondzie gen. Rostworowskiego zaplanowano pętlę i centrum przesiadkowe. Projekt przewiduje budowę torowiska o łącznej długości ok. 10,5 km toru pojedynczego w zdecydowanej większości na wydzielonej trasie. Analizowane będą cztery warianty z dwoma podwariantami przebiegu – dwa w rejonie Ochojca, a dwa z podwariantami w rejonie Os. Odrodzenia (nie wykluczają się). Jak czytamy w dokumentacji – nowa linia stanowić będzie istotny element integracji tych obszarów z pozostałą częścią aglomeracji. Ponadto, budowa linii tramwajowej umożliwi bezpośrednie i szybkie połączenie.
Oferty można składać do 25 marca br. O wyborze zadecydują cena (85%), termin realizacji (10%) i okres rękojmi (5%). Termin realizacji zamówienia mija 31 lipca br. Premiowane będą: jego skrócenie o pięć tygodni oraz wydłużenie rękojmi z 12 do 36 miesięcy.
Decyzję o budowie nowej linii tramwajowej na początku stycznia podjął nowy prezydent Katowic Marcin Krupa. Wcześniej lansował koncepcję budowy kolei linowej. Władze miasta chcą pozyskać zewnętrzne środki na realizację inwestycji. W opinii Krupy czas przejazdu nowym odcinkiem powinien wynieść ok. 10 min, natomiast przejazd z centrum Katowic z pętli Kostuchna wynosiłby około 25 minut. Koszt nowego odcinka szacowany jest na około 90 mln zł. Prezydent liczy, że uda się go otworzyć najpóźniej w 2019 r.